Vilken tv-sändningär bäst enligt er

  • CANAL DIGITAL

    66 Röster 66,0%
  • VIASAT

    9 Röster 9,0%
  • BOXER

    27 Röster 27,0%
  • Antal röster
    100
Jag har en lösning på det också :)

Ett vattenpass med en stark grön laserpekare monterad i 22 graders vinkel samt en kompass. Tänd laserpekaren och håll vattenpasset i lod där antennen är tänkt att placeras, riktad åt rätt håll. Om den gröna punkten träffar trädet är det bara prova en annan plats eller höja det hela en bit.
 
22.15° gäller för Linköping vilket bör vara en ganska bra approximation eftersom TS bor i Östergötland.
 
Tack för tipsen och informationen. Bor 5 mil sydost om Linköping och vinkeln ska vara 23° enligt de förra installatörerna.
Det som gör det extra svårt här är att skogen börjar fem meter från huset med en jätteslänt och sen kommer berget. Så om jag går 70-80 meter inåt skogen så är jag nog 30 meter ovanför huset. Väldigt osäkra mått men det ger ett hum om vårt problem.
Hur som helst så ringde installatören just och han ska titta förbi ikväll och se om det är så omöjligt som de andra sa.
 
hmm
tan(23) x 70m = 30m.............
 
Nu har installatören varit här. Till en början gick det inget vidare, men Viasat gick att få in utan större problem. Canal Digital är dock helt död, svårt att säga varför just nu eftersom det är kolsvart ute. Men bägge tyckte det var positivt och nu blir det att knata upp i skogen imorron och leta upp vad det är som är i vägen. Sen får han komma tillbaka på dagtid...
 
mrfrenzy skrev:
Det står tidigare i denna tråd att man slipper startavgift om man beställer från fyndborsen.se
Ett betydligt smartare sätt är att ringa till Canal Digital och säga att du vill avsluta abbonemanget och byta till boxer för det är för dyrt. Då får du ett erbjudande om att förlänga abbonemanget med lägre månadsavgift ett år eller två, passa på att köpa en billig box samtidigt...
Om man beställer från fyndbörsen så måste man väl ta med filmkanalerna oxå för att slippa anslutningsavgiften.Dom vill jag inte ha.
Jag ringde dock till CD och sa att jag ville säga upp mitt abb.
Hon frågade varför och jag sa att det hade blivit för dyrt.

Hon jiddrade på och tillslut sa hon att hon kunde bjuda på 2 månader 2009.
Okej sa jag :)
 
Andreas_Hansson skrev:
Om man beställer från fyndbörsen så måste man väl ta med filmkanalerna oxå för att slippa anslutningsavgiften.Dom vill jag inte ha.
Nej det räcker med familjepaketet.
 
Ja men jag får ju inga fria månader.
Men en ny parabol och mottagare får man ju..
 
Andreas_Hansson skrev:
Ja men jag får ju inga fria månader.
Men en ny parabol och mottagare får man ju..
Precis, du får två veckor fritt vilket är lite snålt, Viasat ger ju tre månader fritt med hela utbudet.
 
Är det någon som har lösningen på Expressens, TV14 och Canal plus kupp nu på annandag jul? Det skulle vara möjligt att titta fritt på Canal plus kanalerna. Dock var man tvungen till att ha köpt den nya tidningen TV14 för att få instruktioner om hur man går till väga. Jag har inte köpt tidningen.
 
he he.

Jag hade problem med min första parabol för längesedan.
Jag fick inte till det helt enkelt. (hade monterat gradskivan upp och ner)
Orkade inte lägga ner energi på det.
Så jag ringde en parabol kille, han visade hur man kollade rätt vinkel.

Han sträckte upp höger hand och rörelsen är lik hitlers hälsning till cirka 99 %.

Den vinkeln kunde man använda sig av sa han, men man fick vara lite försiktig med att gå runt och göra hälsningar.. :) :)

Och han var billig 500 kr...
 
Försök inte hitta rätt riktning med en magnetkompass på plåttak i alla fall. Sydpolen ligger visst på mitt tak om jag ska tro kompassen :)
 
Ni som beställde från Fyndbörsen:
Slapp ni anslutningsavgiften och fick 3 månader fritt när ni beställde enbart Familjepaketet?
Verkar lite oklart där tycker jag...

Om man köper HDboxen med hårddisk, ingår det 2 kablar från parabolen + quadhuvud?
Jonas
 
Redigerat:
johu skrev:
Ni som beställde från Fyndbörsen:
Slapp ni anslutningsavgiften och fick 3 månader fritt när ni beställde enbart Familjepaketet?
Verkar lite oklart där tycker jag...

Om man köper HDboxen med hårddisk, ingår det 2 kablar från parabolen + quadhuvud?
Jonas
1. Ja

2A. Ja, kablage ingår samt quadhuvud.

2B. Din fråga kanske mer handlar om det ingår installationen av detta och det beror ju lite på hur det ser ut hos dig. Jag drog i kablaget själv och sedan kopplade ParabolHasse in allt. Dukat bord mao.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.