Hej!

Sitter och planerar våran köksrenovering men är lite tveksam om man klarar sig utan överskåp? Skåpen är IKEAs Faktum solär serien med fulltutdragbara lådor.
Tror ni de här räcker åt 2 personer eller behöver man komplettera med överskåp med?
 
Jag antar att ni ska ha inbyggnadsvitvaror? Ugn och mikro i högskåpet, integrerad disk i 60-stommen eller? Ska ni ha fristående kyl/frys eller har ni en i någon av lådorna? Vet att IKEA säljer någon sådan lösning.. Till din fråga; ja, jag tror iaf att det räcker med förvaring till 2 pers.. Kanske lite i minsta laget, men räcker det gör det nog ska du se! :) Ni får rensa bland köksprylarna bara ;)
 
Ja preics ugn/micro i högskåpet sen ev. en diskmaskin. Kyl/frys kommer stå separat mot en annan vägg.
En annan lösning kanske är att köpa kvik´s xxl lådor där får man ju plats med lite mer, men är inte så sugen på att handla på kvik då en hel del verkar ha fått en del strul med dem.

Eller finns de någon bättre lösning hur man skapar mer förvaring på något smart sätt? Skulle hellst vilja slippa överskåpen då jag tycker de blir snyggare och luftigare utan de.
 
Tror också det blir i minsta laget. Beror ju på vad som ska få plats. Många har ett vitrinskåp i matsalen för finporslin, jag har mitt i köket, och vissa har inget extra finporslin.
Överskåp ovanför kyl/frys?

Har ni föresten någon vettig nytta av 30-skåpet. Jag har ett som står tomt eftersom jag inte vet vad tusan som passar där. Skulle lätt byta bort 30 och 40 skåpet i ert förslag mot ett 60.
 
Ja sätta överskåp där kyl/frys ska stå var en smart idé det hade jag inte tänkt på :)

Nej de har vi inte, försökte bara få skåp som skulle täcka hela väggen därför fick de inte rum ett bredare på slutet. Men skulle ju kunna ta ett 60 skåp istället. Men va ska man göra med utrymmet som blir över? Sätta en passbit där?
 
Mellanbarn skrev:
Har ni föresten någon vettig nytta av 30-skåpet. Jag har ett som står tomt eftersom jag inte vet vad tusan som passar där. Skulle lätt byta bort 30 och 40 skåpet i ert förslag mot ett 60.
Ett 30-skåp är perfekt att förvara brickor, skärbrädor och grytunderlägg i! (stående, som jag vill ha dem)
Bytte bort mitt, och jag grämer mig lite...
 
JF. skrev:
Ja sätta överskåp där kyl/frys ska stå var en smart idé det hade jag inte tänkt på :)

Nej de har vi inte, försökte bara få skåp som skulle täcka hela väggen därför fick de inte rum ett bredare på slutet. Men skulle ju kunna ta ett 60 skåp istället. Men va ska man göra med utrymmet som blir över? Sätta en passbit där?
Eller byta ut något annat skåp från 40 till 50 också. Men vill ni absolut ha lådor hela vägen så behövs nog passbiten mot väggen för att kunna dra ut lådorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.