Har ett 1 1/2 plans parhus byggt 1982 där vi vill öppna upp bottenvåningen så vi får en öppen planlösning. Söker arkitekt som kan ge oss förslag på hur vi kan få denna öppna planlösning att vara trivsam och funktionell.
Denna förändring av bottenvåningen innebär bl.a. att köket måste förändras, väggar rivas och någon typ av förvaringsutrymme måste till.
Efter långa diskussioner och funderingar så måste vi konstatera att vi kört fast och behöver hjälp!
Känner ni till någon som kan hjälpa oss till en rimlig kostnad?
 
Vi har använt oss av Christel Månsson på Wobedo Design när vi byggde om vårt hus. Hon är bra på planlösningar och kök, inte minst. Hon har jobbat på Kvänum tidigare och ritat kök.
 
Jag antar att duär nöjd med Christel eftersom du kan rekommendera henne.
Har inte anlitat en arkitekt tidigare, vad bör man tänka på? Tips?

Vad skulle detta att komma att kosta, bara så att man har en uppfattning. Självklart beror det på hur många timmar som hon måste lägga ner men finns det något riktvärde?
Tacksam för svar på dessa frågor?
 
Ja, vi har anlitat henne till tre olika uppdrag. Först köket och planlösningen 2001, sedan för inredningen/diskussion om planlösningen i en tillbyggnad 2007 och till sist barnens rum 2008.

Jag minns inte timpriset, runt 600 kr har jag för mig, men jag vet att man kan styra kostnaden genom att ha olika stor omfattning på uppdraget, alltifrån att diskutera 1-2 timmar till att ta fram en skiss eller till och med produktförslag. Du kan ju också få en offert innan du sätter igång.

Det är bra om du tar kontakt med flera och hör om deras tankar och idéer låter som du tänkt dig. Fler finns säkert på http://www.arkitekt.nu.

Förresten, Sydsvenskan skrev om en inredningsarkitekt i Skåne höstas. Artikeln borde ligga på Sydsvenskan.se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.