Tessok skrev:
Var på IKEA i Göteborg i helgen och såg deras vaskar med bucklor i
Kunde inte låta bli utan tryckte till med tumnageln i plåten och fick bråttom därifrån
Det blev jäklar i mig en buckla av trycket från nageln
Vilken vask var det? Vi köpte en BOHOLMEN 1½ vask och jag kan inte tycka att den är mjuk i plåten direkt...

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59847445

För övrigt valde vi IKEA-vitvaror (induktionshäll HB 14), ugn (OV B01) och micro för inbyggnad (MW B00) och är väldigt nöjda hittills. Diskmaskin 45 cm köpte vi separat och kylen kommer också att bytas separat.
 
avindal skrev:
Vilken vask var det? Vi köpte en BOHOLMEN 1½ vask och jag kan inte tycka att den är mjuk i plåten direkt...

[länk]

För övrigt valde vi IKEA-vitvaror (induktionshäll HB 14), ugn (OV B01) och micro för inbyggnad (MW B00) och är väldigt nöjda hittills. Diskmaskin 45 cm köpte vi separat och kylen kommer också att bytas separat.
Rund var den och många märken var det på den tidigare så jag känner mig inte särskilt skyldig ;-)
 
Hemmakatten
Har erfarenhet av Ikeas kyl- och frysskåp och deras diskmaskin och deras bänkskivor och hoar.

Tyvärr,aldrig mer IKEA. Skrammel och plast och rackel om vitvarorna och bänkskivorna är nötta efter kort tid och hoarna har riktigt tunn och dålig plåt.
 
avindal skrev:
"LAGAN" är det nog - [länk] - deras absolut billigaste...

Som med det mesta på IKEA är det väl så att deras absolut billigaste produkter inte håller "godtagbar" kvalitet.
Ja "LAGAN" var det nog
Kunde inte låta bli o läsa på IKEAS hemsida angående skötselråd

skötselråd:
Rengör med trasa fuktad i vatten eller diskmedel utan slipmedel.
Eftertorka med torr trasa.
Vid all rengöring är det viktigt att alltid torka och gnugga i stålytans fiberriktning.
Använd inte skurpulver, stålull, hårda eller vassa föremål som kan repa den rostfria ytan.

Vad skall man med en sådan plåt? vaska trasan?
 
Fem års garanti??? Någon som har haft problem efter den vanliga garantin?? Jag personligen tror inte det blir så lätt att få genom och hävda garanti efter 1 år. Kul att höra om någon har lyckats utan problem. Dock säljer dem mycket och trycker hårt på "5 års garanti", tror inte mycket på det....
 
För ungefär 1 år sedan byggde jag nytt kök (IKEA)
NUTID HB I4 induktionshäll
den är jag helnöjd med

NUTID MWN 400 S kombinationsugn
Fläkt låter ganska högt annars OK

NUTID OVN 600 S inbyggnadsugn
Fläkt låter ganska högt
Indikatorn som visar när ugnen är uppe i temperatur fungerar inte...da detta var ett fel i alla OVN 600 skrev Whirlpool istället om produktbladet så denna indikator numera inte finns!!! IKEA ska dock ha en eloge för att dom tog tillbaka båda ugn och mikro (båda därför att dom skulle sitta i samma skåp) utan de minste gnäll.

RENLIG DWH M00 integrerad diskmaskin
fungerar...men låter ganska mycket

NUTID HDN SI800 frihängande fläktkåpa
Fungerar vid normal användning...men vid mycket stekning klarar den inte riktigt uppgiften (finns annars gott om tilluft)

Istället för IKEAs ugn och mkro köpte jag Siemens kombinationsugn och ugn, detta kostade ytterligare 10 000:-....men värt varenda öre VILKEN SKILLNAD

FLKR
 
FLKR
Hur satt dina Siemensprodukter i IKEA skåpen? Passar de bra?
 
I min värld är IKEAs Whirlpool-grejer inte prisvärda. Man får helt enkelt bättre pris/prestanda hos MediaMarkt eller Elgiganten - även om man väljer Whirlpool även där. Whirlpool är ju världens största producent av vitvaror så självklart säljer de både bra och dåliga grejer. Mitt tips: köp stommar och luckor hos IKEA men bänkskiva, VVS och vitvaror någon annan stans! Dessutom tycker jag att de allra flesta av IKEAs vitvaror är riktigt fula!

Skall dock bli intressant att se vad E-lux leverarar till IKEA - det samarbetet skall väl börja under 2009...
 
bästedräng skrev:
FLKR
Hur satt dina Siemensprodukter i IKEA skåpen? Passar de bra?
Det passade inte riktigt...men då mina skåpsluckor är "Nexus björk" (släta luckor) så gick det att värma av en kantlist och sen be det lokala snickeri såga av luckan i rätt höjd...därefter limmade jag på kantlisten igen...ser ut som original lucka...kostnaden för sågning av en lucka blev fikabröd till killarna på snickeriet:)
FLKR
 
Hej bästedräng och välkommen till forumet!

Jag skulle säga mjau - min upplevelse hittils är att IKEA är bra vad det gäller reklamationer om något skulle hända.

Skulle du möjligtvis kunna maila mig på förnamnefternamn@hotmail.com (ett s i efternamn) för att rådgöra en sak incognito?

/Kenneth
 
Jag hade en Ikea diskho i förra lägenheten och kan hålla med om att plåten är tunnare än dyrare varianter, men den funkade och den klarade min vardagsmisshandel i flera år utan några bucklor.
 
Bra tillägg efter att tråden varit död i över två år =)
 
Bättre sent än aldrig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.