någon som har kopplat tvättmaskinen till utebrunnen
 
Menar du att dra ut avloppet från tvättmaskin inne till avlopp ute?
 
jag menar att dra vattnet från brunnen till tvättmaskinen alltså tvätta med brunnsvatten
 
Det gör ju alla som har enskilt vatten.
 
jo du har ju rätt i de men jag tängte kanske mer om frysrisk på vintern
 
Ska du ha Tvättmaskinen ute?
 
Hänger inte med riktigt, vad är det som ska stå ute och frysa?
 
:D:D:D ja den va rolig jag menar vattenledningen från brunnen till huset
 
Ligger ledningen frostfritt är det OK. ;)
 
Om du har komunalt vatten och avlopp så får du inte koppla tvättmaskinen till utebrunnen om du vill vara laglig. Det är på vattnet man mäter förbrukningen men det är avloppet som är den största kostnaden. Dvs ta hand om skiten.

/Funkis
 
Jag skulle nog inte vara orolig för endast tvättmaskinen. Jag skulle även vara orolig för dusch, handfat, toa m.m.
Om det är frysrisk så kan du koppla en elektrisk kabel till inkommande vattenledning. Det finns färdiga sådana med förskruvning. Det är bara att stoppa in (med hjälp av ett T-rör) el-kabeln i inkommande vattenslang och sätta i stickproppen i vägguttag om det finns i närheten.
 
Jag tror inte att man har något att vinna på att göra en enskild liten koppling för tvättmaskinen. Vattnet som går åt i dagens tvättmaskiner är inte så mycket, och därtill är det betydligt billigare med vattnet än tvättmedlet och energin för att värma upp det.
 
energin för att värma upp det.?? man har väl kallt vatten på det kommunala oxo kopplat till tvättmaskinen går det åt mer tvättmedel till brunsvatten???
 
Förklara; varför vill koppla tvättmaskinen till brunnsvatten. Undrar du om det påverkar tvättförfrågan/tvättmaskin utifrån att du endast har eget brunnsvatten och ingen kommunal anslutning?
Har du kommunalt vatten så finns det ingen anledning att göra det. Har du endast eget brunnsvatten som håller kvalite som dricksvatten så fungerar. Sedan finns det säkert någon ytterlighet när vattnet kan innehålla något ämne som kan ge missfärgning,
 
jo det är ju så att det är i pannrummet som tvättmaskinen ska stå snart , gör om i källaren och där finns en ledning precis ovan på tvättmaskinen som går till ute brunnen lättast är och koppla på den
tänkte jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.