Har precis byggt ett uterum/vinterträdgård på ca. 20 kvadrat.
Ena glaspartiet är ganska långt, 5,5 meter, nedre delen av detta parti är fasta fönster övre delen är skjutbara fönster.
Nu när glasmästarn har varit här och satt upp glaspartiet så blir detta parti i mina ögon väldigt svajjigt.
Det svajjar om man inte tar i alltför mycket ca 5-7 cm på mitten vilket känns väldigt B.
Det nämndes aldrig att det kunde bli såhär svajjigt och när jag påtalade detta för glasmästarn tyckte han inte det var något att bry sig om.

Alternativet är att stärka upp med en regel på mitten vilket jag utan tvekan skulle gjort om jag vetat att det skulle bli såhär svajjigt.

Vad tycker ni, någon som har erfarenhet, hur hade ni gjort (jag har ännu inte betalt något)?

Tacksam för snabbt svar!!!
 
När det blåser kan det bli rejäla vindtryck eller sug på en så stor yta. Jag skulle se till att det blev ordentligt infäst.
 
Ska jag driva detta med glasmästarn,
vilket betyder att han kommer få byta ut hela det partiet mot ett där jag kan sätta en regel i mitten?

Det skall tilläggas att vi bor intill vättern med fritt "blås" och det kan blåsa ganska bra här framförallt vintertid...
 
Hej ! Du kommer nog att få problem. Vem står ansvarig för konstruktionen ? du eller glasmästaren.Finns det möjlighet o sära på partiet,isåfall montera en limträpelare .Det kanske är klent över partiet med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.