Jaha, kvittot är här i alla fall!
Resten kanske dyker upp i helgen med! Vem vet vad som händer.

// Magnus
 
Ny port installerad!

Tog mig till K-rauta idag och fick en ny port. Lite gnäll var det men det gick bra.
Tog och bankade dit den nu under kvällen. Den sitter i hålet men är inte färdiginstallerad.

Resten av grejorna var ju lovade i dag med men har inte dykt upp än, fast det är ju tre timmar kvar på söndagen....

// Magnus
 
Ska vi starta eget serviceföretag Magnus? Jag förstår mig inte på folk som gång efter gång vågar lova o lova. Jag hade hellre sagt att jag inte hann/kunde eller vad som. För någon som ljuger vill man ju inte ha hjälp av igen?
 
Jag vet inte om det är vi som träffat rätt/fel.... eller varför man ska råka ut för sånna?
Killarna på K-rauta sa att det hade tunnat ut med folk från dom firmorna som "verkar lite loja, mindre nogräknade".
Branchen kommer kanske sanera sig nu när det är kris i ekonomin.

Men man kan ju tänka så här. Vilken tur att det inte är ett hus vi ska bygga?
Fy f.... va segt det måste va om man ska ha massa hantverkare som ska samsas!
Jag är trött nog på att ha haft med två att göra och dom var inte ens här sammtidigt!

Vi låter som två gammla gubbar som sitter och gnäller...

Fick i alla fall ett sms att han skulle komma i morgon... hell yea!
Mina svar är något beskare nu....

Tänkte börja plocka hem grejor från Nässjö snart.. har inte råd att ha det stående där längre.
Inget kul att ställa in massa grejor innan det är färdigt, men så får det bli.

// Magnus
 
Redigerat:
Här kommer ett par bilder på garaget med TVÅ portar!

Resten av grejorna kan vara på väg vilken dag som helst!
Har varit mycket ursäkta och förlåt i hans SMS nu...

Ska se om man kan få nåt gjort i julhelgen.
Det blir en trip till släktingar i Avesta då.

// Magnus
 
  • 081210 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 081211 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojoj!
Idag när man kom hem låg det i alla fall reglar och vindskiveplåtar utanför..
Undrar bara vart mina fönster tog vägen!

Jaja, man kan inte få allt på en gång.

Vi får väl se hur mycket man hinner med att bygga i julhelgen.

// magnus
 
Tjenare magnusrx7.

Jag har också gått på minan med att köpa garare av Tomas. Va hiskelans bråttom att komma hit och resa stommen, få betalt för den. Resten av grejjerna dröjde, men jag betalade inte för detta, förren det kom. Men när jag gick igenom pallarna, så saknades det lite, och det har jag väntat på ett tag nu. Gått så långt att han inte svarar varken i telefon eller på sms nu, så ifortsättningen kommer jag anmäla alla annonser jag ser av hans, till respektive site, och anmäla, för det stämmer ju inte ett skit vad som lovas i annonsen, förutom att byggnaden är stabil och redigt gjord.

All min glädje över att få ett eget garage (efter 6års husägande) har gått om intet. Mig kvittar det just nu. Hatar strul...

// Janne
 
Då är det inte bara jag som jagar honom!

Behöver väl inte tala om att jag inte fått fönsterna än.
Jag vet och andra sidan var han bor... så vi får väl åka dit! :)
Han brukar skicka nån sms i bland om hur jobbigt det är att hinna med allt osv.. jag erbjuder mig ständigt att komma och hämta grejorna...

Idag har jag i alla fall fixat till så det går att öppna port nr 2 och fått dit handtag på lilladörren!

//magnus
 
Nee då. Det är vi två, och säkert ett antal till.

Han skulle komma med trappen till mitt garage idag...fönstren, vindskiveplåtar, fönsterbläck och motorerna till portarna, kommer senare...

Men tydligen kom mer även trappen senare, för han har inte dykt upp med ett skit.
Börjar bli rätt less på detta nu, men vet inte hur man ska göra för att trycka på honom.

men ditt garage blir ju kanon. Hoppas att även mitt blir det när (om) det blir klart.

// Janne
 
Det är bara att jaga.
Dagliga mail och sms. Det kör jag med.
Senast i dag fick jag ett sms där han erbjöd sig att ge mig pengar tillbaka för fönsterna.

Annars går det som sagt rätt långsamt här. Eftersom frugan inte får några uppdrag från uthyrningsfirman och det ser lite hackigt ut på mitt jobb med vågar jag inte plöja ner mer pengar just nu.

Men färdigt ska det bli! Det hoppas jag ditt blir med! Har du några bilder och så på ditt?

Jag måste bara påpeka en gång till att jag inte alls är missnöjd med kvaliten på garaget!
Det är bara "det där runt i kring" som förstör!

//magnus
 
Jag har aldrig betalat något i förskott. Kommer aldrig göra. Tröttnade på min värmepumpsinstallatör och ringde Elajo till slut. Kom ut samma dag och konstaterade att allt va i sin ordning. Min kille har fortf inte ringt, och nu är de snart 1.5 månad sen han lovade att höra av sej.

Dra tillbaka alla beställningar, gå till nån annan. Berätta för alla hur illa det är och berätta även för personen i fråga att han är upplyst på nätet och i bekantskapskretsen!

Lycka till grabbar!
 
Inte mycket händer här.

Grejorna har inte dykt upp och det haglar onda ord om Tomas Karlson på garageproffsen.se här på forumet!

Det är långt ifrån bara jag som har strul med honom tydligen.

Tanten har fått kicken från Manpower med nu så dom ekonomiska förutsättningarna blir betydligt sämre nu.

Fick dock inviga bygget med ett oljebyte härom veckan! Så nu har jag mekat lite där i alla fall.

Kan ju tillägga Tegis att endast handpenning var i förskott. Sen kom ju allt utom "lite smågrejor, dom kommer jag ner med senare i veckan"... ja du vet...
Det är ju fan... nu skanas det två fönster och plåtar att skarva mellanreglar med (till bjälklaget).
Inte en massa pengar typ 3000:- men det är ju själve fan att man inte ska kunna få till sånt!

Återkommer // Magnus
 
Jag känner lite folk. Vi kanske skulle samla ihop en minibuss och åka o hälsa på Tomas? Sådana här människor ska inte få jobba inom byggbranschen. Om det är yttre omständigheter som gör att han inte klarar av sitt jobb så borde han stå för det istället för att lova mer.
 
Jag känner med folk, det är inga problem.. fast det kan ju bli problem på andra hållet så det ska vi nog avstå i från.

Fick sms idag att han kommer hit med plåtar och pengar på fredag! Hur många gånger har jag skrivt det nu??
Jaja... vi får se vad som händer.

// magnus
 
Tråkigt o höra. Hos mig går det faktiskt bra just nu. Förutom att min Värmepump håller på att brinna upp :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.