Hej.
Skall lägga laminatgolv på ovanvåning.
På hornbach hittade jag en mycket mer kompakt underlags foam (i en väldigt tysk förpackning) än den traditionella vita foamen som man tex hitar på Byggmax mfl.

är detta ett mellanting mellan papp och foam...en foam som inte komprimeras på samma sätt.

Någon med efrarenhet och/eller åsikter.

Enligt hornbach personal var denna MYCKET bättre än den vanliga...
 
Vi använde Selit från Hornbach när vi la laminat, en rulle med ganska styv "foam" på 15m2. Jag tycker den dämpar mycket bra, men jag har tyvärr inget att jämföra med.
 
Har ikea laminat golv i sovrummen med ikea foam och hornbach parkett med hornbach styva tyska foam. Kanske inte riktigt äpplen o äpplen, men visst är det skillnad. Betydlig skillnad i i dämpning...
 
gadu^ skrev:
Har ikea laminat golv i sovrummen med ikea foam och hornbach parkett med hornbach styva tyska foam. Kanske inte riktigt äpplen o äpplen, men visst är det skillnad. Betydlig skillnad i i dämpning...
hur menar du?
hur tycker du att ikea laminatet funkar?
Kikade just i kväll på deras....bra pris.
 
Redigerat:
Jo, det jag menar att det är skillnad på Ikeas foam och hornbach foam. Betydligt bättre dämpning och mindre svikt i hornbach foamet. Men hornbach foamet ligger under en parkett, så man kanske inte skall jämnföra laminat med parkett.

Ikea laminatet fungerar ok... enkelt o lägga och ser helt ok ut. Lite kallt golv kanske.
Har dock bara haft det 6mån.
Kolla länken i signaturen, har lite bilder där...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.