Hoppas på fin experthjälp.

Jag bor i en liten etta på 27 kvm, där jag lyckats integrera dubbelsäng, schäslongsoffa, 46"-TV, matbord och arbetsplats på ett smart sätt.

Rummet är rektangulärt.
Mitt blivande projekt är att tapetsera ovanför sängen som står i ett hörn(i en L-form) för att skapa en "rum-i-rummet"-känsla för sovdelen.
För detta har jag hittat en röd tapet som tillför värme till rummet som i övrig är vitmålat och rätt sterilt.
( http://www.engelskatapetmagasinet.se/shop/15/page.asp?page_id=5649&type=ecom3&sub_nr=105&id=30063 )

Drömscenariot vore om det går att bleka tapeten i kanterna, så att de yttersta våderna "fadar" från djupröd, och sedan blir succesivt blekare och blekare och till sist helt vit.
Skulle bli enormt snyggt och effektfullt!

Alternativt, kan jag spackla tapetkanten och spraymåla med väggfärgen för att uppnå samma resultat?
Hur gör jag isf för att det ska bli bra?
Någon som är grym på spraymålning/airbrush får gärna kontaka mig, kan eventuellt betala för att få hjälp med detta. Finns på Södermalm, Stockholm.

Tacksam för alla tips som finns att tillgå!
/Jonas
 
Redigerat av moderator:
Jag skulle kunna tänka mig att du kan åstadkomma något sådant genom att använda en färgspruta och med väggfärgen göra den suddiga övergång som du vill ha. Möjligen måste du spackla bort kanten på tapeten också för att det ska bli riktigt bra. Kul och annorlunda idé! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.