shit . Vi som har 8500 i hushållsel . värmer med pellets här .

skithus vi har då ..
 
9.000 KWH i 3 år gammalt hus vilket inkluderar all teknisk utrustning jämte elgolvvärme och flitigt använd bastu. Tillkommer en dryg pall pellets. Kör inte med pelletsautomatik utan sätter manuellt på pelletskaminen när solen gått ner. Blåsigt och havsnära men huset ligger ändå ganska skyddat och solen värmer ordentligt genom de stora sydfönstren. Är ganska snål :) så golvvärmen är låg och går sällan över 18 grader. Huset är dock litet, 106 kvm.
 
4500kwh om året.384kwh november bytt ut det mesta kyl o frys,eldar med ved.Låg på ca 7500kwh förr när huset var hälften så stort,hade ingen acktank,elpatron fick puttra lite när det var som kallast.:) Brukar dra ur sladdarna till Tv o Boxern.
 
Redigerat:
min dator med tillbehör som oftast är igång 24h/dygn drar på ett år ca 1100kWh!
det är mätt med en "riktig" elmätare
totala förbrukningen har tidigare varit 43000kWh/år, nu efter vedeldning så har "hushållselen" sjunkit till beräknade 27000kWh/år!!??
bara jag hinner så ska jag sätta mätning på ett gäng gruppsäkringar i taget för att utröna var elektronerna tar vägen...
 
M
skyten skrev:
Avdelning språkpoliser brukar slå till när det är uppenbart att ingen missförstår.
Kilowatt-timme ska förkortas KWh. 1500 KWh är en mängd förbrukning.
Medan 1500 KW/h är förbrukning per timme.
Kelvinwatt-timme?
 
Det är ju bra det går lite kwh, men kom ihåg man måste ju leva åxå...:rolleyes:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.