Ja, som rubriken...Vad skiljer Beckers "Takfärg" resp "Elegant Takfärg"?

Jag ska måla taket. Det ska vara vitt. Blir det bättre med den dyrare "Elegant"?

Novis.
 
Hehe, för att krångla till det hela; Beckers Skotte tak använder vi. Vet inte om den är bättre eller sämre än dina förslag, men hittills har den ej svikit mig.
 
Hmm... Det är säkert nån proffsfärg som vi vanliga dödliga inte kan få fatt i. ;)

Frågan kvarstår, duger det med den vanliga Beckers takfärgen? Antar att man ska hålla sig till ett känt märke iaf och skippa lågprisfärgerna från tex. Byggmax..
 
Funkar garanterat. Beckers inomhusfärger är dom bästa.
 
Scotte Tak är inga problem att få tag på. gå bara in i en Beckers butik och säg att du vill ha Scotte Tak så får du det. Den finns inte på stormarknader och byggvaruhus.

Skillnaden Beckers takfärg och Elegant Tak är ganska så stor i täckningsgrad. Målar du med Elegant så räcker det i många fall med en strykning medan den vanliga Takfärgen behöver två strykningar för att det inte ska bli flammigt. Men den är helt klart godkänd som takfärg om man ids stryka taket två gånger. Men naturligtvis beror det ju på vilket skick taket är i innan man målar. Elegant takfärg behöver också två strykningar ibland om taket är riktigt nedgånget eller helt omålat.
 
Redigerat:
Jag tycker också om Beckers färger men jag undrar vad som gör dig lycklig över att alla Beckers inte finns på stormarknader och byggvaruhus?
 
För då hade det inte funnits så många bra färgaffärer kvar här i landet. På ett byggvaruhus eller en stormarknad får man inte lika bra och personlig service som man får i den lokala färgaffären. Själv köper jag aldrig färg på byggvaruhus!
 
Hade inte folk tyckt om att handla färg i byggvaruhus och stormarknader så hade de inte gjort det tror jag. Tror också om det inte funnits färgaffärer så hade dessa duktiga medarbetare i färgaffärer sökt sig till dessa stormarknader. Själv brukar jag köpa Beckers färg på Bauhaus och har fått den hjälp jag behöver där. Men har också handlat en den Nordsjö i "riktig" färgaffär och även fått likvärdig hjälp men varken mer eller mindre...
 
Eftersom det finns så många olika butiker och märken att välja på i dagsläget så är det väldigt bra att vi alla är olika. Hade ju inte varit trevligt om alla handlade i samma butik. Då hade det varit väldigt långa köer.
 
Mmm här följer en ganska kul liten historia:
Jag kommer från en mindre stad i Skåne där det finns en del butiker men givetvis finns det stormarknader runt om. En jul hade någon vän till familjen köpt något på Duka i en av stormarknaderna och vi ville byta detta. Jag kollade Dukas hemsida jovisst man kan byta varor i valfri Duka butik. Eftersom det är närmre till den i "lilla" stan tog jag med grejjorna dit och bad att få byta. Hon titta på det och säger att "den har du inte köpt här, du borde handla i stan om du vill att vi ska finnas kvar" jag undrade hur hon visste så på rak arm att jag inte köpt den där för hon hade ju inte sett mitt kvitto än. Jo det visste hon för hon hade inte det i sitt sortiment... Varför så sur över att man inte handlar där när de inte har ett stort sortiment kan man ju tycka... Bara en anekdot....

Jag tycker du har rätt att det är tur inte alla handlar i samma butik!
 
Ja du... Anledningen till att dom inte har så stort utbud beror säkert på kvadratmeterytan, som i sin tur speglas i förhållandet kvadratmeterpris i "city" kontra efterfrågan. En ond spiral? Helt klart, men i slutändan så är det konsumenten som bestämmer och jag säger "Bojkotta stormarknaderna!"
Min upplevelse av stormarknader är sämre service, mer stress, och när butikerna som stormarknaden konkurrerar ut försvinner, då tror jag inte att det är billigare heller. Stormarknader är ett stort steg till moderna samhällets undergång...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.