Just det. Är bosch krysslaser PCL 1 något att ha?Någon som har använt den?...var och kikade på den
idag med stativ....såg rejäl ut...
/
M
 
jag har den och tycker den funkar bra. å andra sidan har jag inget att jämföra med...
Har använt den väldigt mycket. till tapetsering, plattsättning,nivellering av golv och är jättenöjd. Det jag dock hade kunnat önska mig är att linjerna vore lite lite skarpare.
Oj vad den har sparat mig tid och bekymmer. Hur klarade man sig innan?!?
Jag älskar min laser. :)
 
Håller med, köpte PCL1 med stativ, nu sitter alla tavlor på tavelväggen exakt, och fort gick det. gjort hål för dosor, monterat TV, högtalare, sparringkonsoler. Inget man inte klarar utan en laser, men det går fortare(för mig) med en laser då jag har en tendens att kontrollmäta många gånger.

Jag har provat en Stanley laser hos en bekant, var exakt samma storlek, handhavande och lasern var lika tydlig. Så det var väl egentligen ingen jämförelse bara ett konstaterande men hoppas det gjorde något. Klockrent köp tycker jag.
 
Funkar bra. Säkert inte bäst men för hobbybruk är den grymt bra. Önskar bara att man haft en tidigare, då hade reglarna suttit rakare!
 
ÄR också nöjd, förutom att den saknar möjlighet att fästa på tex väggen (som black & deckers röda)
 
Ahh fasen jag har den med väggfästet. Bra fäste det kan jag lova ;) Det är det jag använder mest helt klart.
 
Hur funkar väggfästena?
Måste man inte skruva eller spika i väggen med dem?
Känns ju halvbra att skruva upp något i en tapetserad vägg bara för att få ett laserstreck på någon annan vägg tycker jag... :-/
 
Har en BL 2 L och den är riktigt bra, men jag tycker stativet är lite för rankt. Ett kraftigare stativ vore bra, själva lasern är bra.
 
CCPusher skrev:
Hur funkar väggfästena?
Måste man inte skruva eller spika i väggen med dem?
Känns ju halvbra att skruva upp något i en tapetserad vägg bara för att få ett laserstreck på någon annan vägg tycker jag... :-/
Har för mig att jag har läst någonstans att det är små stift/nålar som trycks in i väggen.

Personligen tycker jag att golv/tak-stativet som följer med Stanleys laser fungerar bra. Det är i princip en "fjädrande" stång - där lasern sitter monterad - som man klämmer in mellan golv och tak. Där man har väggar brukar man ju också ha golv och tak, åtminstone inomhus... men visst, är det högt i tak så smyger det sig.
 
Det är små stift ja, som nålar ungefär. Lämnar väldigt små märken iaf. Väggfästet känns som räck men det håller för höga fall konstigt nog :rolleyes:

Håller inte B&D högt men detta är faktist en riktigt bra laser.
 
Dagens tips, iallafall för folk i Norrköpingstrakten......

Jänia säljer PCL 1 med stativ för 999:-

Så åk till Bauhaus och utnyttja deras 12% lågprisgaranti

Pris på Bauhaus 1099:-
Prisgaranti 12% mot Järnias 999:-
=119,88:-

Priset blir då 879,12:- på Bauhaus !!!!

Svårt att hitta billigare tror jag :)

Det blev visst en PLL5 Laserpenna för 399:- med.....

Trevlig helg på er alla !!!!
 
Jag är helt ny på sådana härna saker. Jag skulle behöva en laser nu när vi ska bygga om lite hemma.

Ska jämna av golvet, sätta upp nya skåp i köket osv.

Kan man vinkla lasern så den ritar en linje i markhöjd eller hur fungerar det?
 
Körde precis med BL 2 L, och den skulle man nog få ställa på golvet tror jag för att lägga golv. Vet inte precis hur långt ner den kommer, och hur självnivelleringen fungerar då, men det borde ju gå bra.
 
Linjen kommer några centimeter upp från golvet om man inte har ett försänkt hål. I praktiken tar man dock bara en tumstock och sätter mot golvet och sen ser man direkt fel i golvet.

Vill man bara se snabbt om golvet är jämnt kunde man ju tänka sig ett klot som man rullar över golvet och kollar så laserns linje ligger stilla på klotet i höjdled.

jhall:På min B & D kan du ha horisontell, vertikal eller bådadera. Tyvärr går inte den horisontella att vinkla för tex att skruva i taket. Jag lade min ner och fick på så sätt en linje i taket. Lite pill med pallning av lasern men det var det enda.
 
Tänkte bara att tipsa om detta stativ jag köpte till min Bosch laser:
HAMA KAMERASTATIV STAR 62
http://www.dustinhome.se/pd_5010076317.aspx
160cm högt
Pris 295:-

MYCKET bättre och stadigare än stativet som var med till lasern !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.