Jag har primat med Höganäs primer före flytspacklingen med FB6000 men nu har jag lite ospacklat kvar kring golvbrunnen. Jag har Lip 226 som jag tänkte använda till det. Kan jag dra på med Lips primer på Höganäs primern utan problem? Höganäs primern har torkat 4 dagar nu.

Orsaken till denna fråga är att jag förstått att man inte ska blanda ett primer märke med ett annat spackel märke utan köra med samma system hela vägen. Och nu har jag slut på Höganäs spacklet och 2 påsar Lip kvar samtidigt som jag tycker det är enklare att köra med Lippen när det bara ska vara ett tunnt lager (ca 2-5mm)

:)
 
K
Kolla med tillverkarna själva, men jag misstänker att svaret kommer att bli att det sker på egen risk. Det kan ju fungera, men gör det inte det så lär ingen av tillverkarna vilja vara med på nåt i ansvarsväg.
 
Kör på, Höganäs skriver att deras primer ska beläggas innom 24 timmar så den måste ju vara "förbrukad". Kolla bara så Lip fäster mot en plastdispersion.
 
bink skrev:
Kör på, Höganäs skriver att deras primer ska beläggas innom 24 timmar så den måste ju vara "förbrukad". Kolla bara så Lip fäster mot en plastdispersion.
Jag tror ochså att det går. Är inte alla primers plast dispersioner? Och dom fäster ju på sig själva.... Fast det llutar mot att köpa en säck FB6000 till i alla fall bara för säkerhets skull. Fast sen ska ju det på med Lips fukt spärr.....

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.