Kommer det nya ROT-avdraget gälla även arbete på fritidshus (som inte bebos permanent). Någon som vet?
 
Det utgår jag ifrån - det står inget i förslaget om undantag för icke-permanentboende...

/K
 
Om det är samma regler som för RUT-reduktionen, så kan de jobba på ditt hus i Spanien och du får reduktionen.
 
Det är ju dessutom personligt - så om man lyckas få många ägare till sitt hus, så får man också många ggr 50 000 kr i avdrag
 
ngn som vet om "småhusenhet, frtidsbostad" räknas som "småhus" dvs finns det "småhus" som en egen kategori?
Det står småhusenhet, "fritiddsbostad" på min blankett från skatteverket.
 
janne5011 >>> Enligt länken som Hejduk.tig skickade är ROT-avdraget tillämpligt också på fritidshus ägt av fysisk person.
 
billy_baver jo jag läste länken. det jag undrade var om det finns 2
kategorier fritidshus.
för mig ändrar det förutsättningarna helt, men det finns så mkt regler :surprised: så man måste vara säker.
 
Det finns snarare "väldigt lite regler" än "väldigt mycket regler" om ROT-avdrag. I praktiken är det nämligen så att riksdagen ännu inte fattat några beslut alls. Allt är preliminärt tyckande som regeringen (på goda grunder) hoppas driva igenom till giltig lag.

Vill du vara tvärsäker i detalj måste du alltså vänta.
 
sant billy_baver. Bästa köra med både svångrem och hängslen när det gäller stora beslut. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.