Efter att ha hört många säga att nya diskbänkar har sämre kvalitet än de äldre bestämde vi oss för att behålla vår gamla. Har dock insett nu att vår fula gamla blandare har två fästen/ben medan nya blandare har ett. Har någon sett nya blandare med två fästen och vet var man kan få tag på det? Annars lär vi få byta diskbänken ändå för att inte stå där med en diskbänk med två hål i...
 
Det finns en rostfri täckbricka man kan använda. Jag köpte en sådan på Frej johnsson för två år sedan, har tyvärr inte kommit till skott att byta blandaren ännu. Det var med packningar och allt. Jag tror det finns två olika centrummått på de gamla blandarna så at tdu köper rätt. Jag har inte mer en typ 10CM men det finns ju de som har större också där man ser båda rören som komemr upp ur bänken, vår blandare ligger kloss an bänkskivan men det är ändå 2 hål för rören.

Emil
 
Tack för tips! Ska kolla upp det!
 
Jag behöll min diskbänk.(Med två hål). Nya blandaren använder det ena, det andra har jag haft många planer för. Först skulle det bli en diskmedelspump som skulle titta ut, sedan kolsyre"maskin". Jag kan inte bestämma mig, så nu är hålet pluggat tills vidare... Jag ångrar trots detta inte att jag behöll bänken, den är 50 år och ser mindre använd ut än vad många nya gör efter två veckor...
 
Ja gör så att du sätter en ny blandare i ett av hålen och så exemplevis diskmedelspump, extern diskmaskinsavstägning, lyft för korgventil (heter det så?), kolsyrevatten eller nåt annat kul i det andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.