Vad kostar det mellan tummen och pekfingret att få ett 1 1/2plans hus målat utvändigt,?
ca 120kvm i botten plan. 38grader taklutning.

gundning och 2 st stykningar...........

Nån som kan ge ett ungefärligt svar?
 
Vad för hus, trä, sten, gavlar, fönster, plåtarbeten tak, eller annat som skall målas?
Ett foto hade underlättat
 
Trähus, gavlar, inga föster eller bleck inga plåtar. Målning av fasad och vindskivor.
ungefär....
stående panel
 
mellan 30--40 lax inkl. moms. + material= 6-7000:-
 
njet det är inga öststats priser, jag har angivit ett ca pris och åtgång utan att ha sett huset. räkna snitt 7 tiolitersburkar täcklasyr = ca 7000, det är väl snarare ditt räkneexempel som leder till funderingar= penselkostnader!! = två hundringar eller?
Men 30 tusen= ca 300 liter färg, har ni doppat huset eller!!

Finns nog anledning att kolla upp priser innan man anlitar någon målerifirma. Kan nämna att jag har egen firma inom denna branch, sedan 42 år tillbaka, därför känner jag inte igen Ditt räkneexempel.
 
30k för bara färgen till ett hus!? Är inte målare, men visst MÅSTE ni blivit lurade.
 
Har hittills lagt 25.000 på utvändig färg till mitt hus och då är jag inte klar än...

2 plans sutteräng med stående lockläktpanel ända ner, 250 m2 byggyta.

Så nog kostar det att ligga på topp ;)



 
Hej,

priset som husleverantören ville ha för utvändig målning för vårat enplanshus på 180 m2 var 50 000:-. Vi gjorde det själva och betalade nästan 20 000:- för färgen.

/Jessica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.