Jag har 2.80 i tak höjd och undrar om det går att bygga ett loft. Tänkte bygga loftet över hallen så jag undrar om jag kanske har för lågt i tak för att göra det.
 
marilene skrev:
Jag har 2.80 i tak höjd och undrar om det går att bygga ett loft. Tänkte bygga loftet över hallen så jag undrar om jag kanske har för lågt i tak för att göra det.
Du bör ha minst 80 cm mellan madrassens ovankant och taket för att det inte ska vara allt för trångt. Det blir då snålt med ståhöjd under.... Alternativet är ju en nedfällbar historia..
 
Minsta höjd måste ju vara så att du kan sitta i sängen utan att slå i huvudet... kan göra ont annars om du har brått o reser dej utan att tänka dej för   8)

O andra sidan kan du ju ha sängen direkt på golvet så blir det ju inte så högt du behöver ha..
 
jureit skrev:
Tack Dragon. Tror just det där om att "resa sig snabbt från sittande ställning" (om det nu var så du menade...) sätter fingret på problematiken.
Precis. Det belyser kanske en lösning där man fäller/hissar ner sängen en bit när den skall användas. Det beror givetvis på hur ofta sängen kommer att användas.

marilene: Om du vill så kan jag hjälpa dig att skissa på en sån lösning.

//Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.