Det finns några andra faktorer att ta hänsyn till också:

1) Begränsade tillval i onödan: I ett Hjältevadshus t.ex. kan man inte välja till annan bänkskiva än laminat i köket. Går bara inte. Fånigt.

2) Man slipper i många fall ta byggkreditiv. Eftersom huset byggs (monteras) så snabbt så sas slutbetalar man med en gång.

3) Väldigt stora fordon måste fram eftersom volymerna är stora. På landet med små vägar eller i ett trångt villaområde kan detta vara problematiskt.
 
Jag var inne i ett färdigbyggt Hjältevadshus och tyckte det kändes väldigt "B". Skarvarna syntes och golven kändes annorlunda. (Pga ej platta på mark?)
 
Dreams skrev:
Jag var inne i ett färdigbyggt Hjältevadshus och tyckte det kändes väldigt "B". Skarvarna syntes och golven kändes annorlunda. (Pga ej platta på mark?)
Var inne i ett hus igår byggt med plintgrund, tyckte att golvet gungade när jag gick runt i huset. Hmm, var det så du menar att det var i Hjältevadshuset?
 
Golven skall inte gunga/svikta det minsta i ett hjältevadshus om upstagningen i grunden är riktigt gjord. Det där med "skarvarna" i Hjv-hus har ofta inte med modulerna (husdelarna som sätts ihop) utan med att dom använder spånplatta istf gips i väggarna. Varför man inte kan dra tapeten utan skarv från början förklarar Hjv-hus med att huset måste sätta sig ordentligt innan man kan tapetsera över annars finns det risk för att tapeten spricker.
Nåväl, har själv sett övertapetserade skarvar i Hjv-hus med bra resultat, så vi får väl prova ngn gång till hösten...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.