Imponerande, minst sagt.
 
Såg en på Halmstad Järnverk som käkade skrotbilar.:cool:
 
På en återvinningsstation/ skrot kan sådana här monster vara bra under kontrollerad användning. Men när man börjar köra in fyllda färgburkar och bilar där däcken sitter kvar kan man undra hur man tänker. USA ligger långt efter oss när det gäller miljö.

På 60-talet var jag på party hos en tjej som hade kompostkvarn i kökstavloppet. Blev helt imponerad. Vi körde ner grönsaker, ölburkar och allt möjligt. Vilken lysande idé. Tänkte inte på att allt åkte ut i avloppet och ställde till det i reningsverket. Kort senare förbjöds kompostkvarnar.
 
?

Sist jag tittade på Bauhaus trädgårdsavdelning var det helt fullt i kompostkvarnar - dvs kvarnar till kompost.

Du tänker nog på en avloppskvarn Kalarne ;-)
 
Stämmer bra!!
Kompostkvarnar surrar friskt hos grannarna och överröstar fågelsången. Avfallskvarn menade jag!
 
Kalarne skrev:
På en återvinningsstation/ skrot kan sådana här monster vara bra under kontrollerad användning. Men när man börjar köra in fyllda färgburkar och bilar där däcken sitter kvar kan man undra hur man tänker. USA ligger långt efter oss när det gäller miljö.

På 60-talet var jag på party hos en tjej som hade kompostkvarn i kökstavloppet. Blev helt imponerad. Vi körde ner grönsaker, ölburkar och allt möjligt. Vilken lysande idé. Tänkte inte på att allt åkte ut i avloppet och ställde till det i reningsverket. Kort senare förbjöds kompostkvarnar.

Det går tydligen att separera de olika materialen i efterhand:

http://www.youtube.com/watch?v=6_KdWe1pU1U&feature=channel

Fast när dom leker på fabriken så blir det nog inget sorterat....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.