Hej!

Måste investera i riktiga kläder. Jag har kört i jeans och collagetröja i 1,5 år :).

Nån som kan rekommendera nåt ställe i Sthlm (eller på nätet) där det är bra priser? Jag behöver byxor, kort byxor och vinterjacka.
 
Rekommenderar midjebyxor på www.jula.se

Glöm inte knäskydd, sparar knäna.
 
Jag köpte Fristads först, men nu har jag ett par Jobman. Dessa är inte alls lika gubbhöga i midjan som mina fristads. Lite mer modern skärning.

Mina Jobman köpte jag från ett företag på Hägerstensåsen, men de har lagt ner - eller bara flyttat....

Prova flera märken - det är en enorm skillnad i komfort mellan märkena - tycker jag iallafall.

Det är likadant med skor. Jag trodde det bara var att köpa ett par pjuck, men det är otroligt stor skillnad även där. Mitt val föll på ett par Jalas med S3-sula från Fredells. Satt perfekt på mina fötter.
 
I Sollentuna har Snickers en egen butik och där hittade jag ett par byxor i fyndhörnan för en hundring.

Det var ett par helt vanliga jobbarbyxor och jag vet faktiskt inte varför de var så billiga, kanske det var en en omodern färg (de är nästan knallblå) men de hade en hel del kläder i sin fyndhörna.

Byggshorts har jag köpt på Jula.
 
Kolla in www.idefixteko.se där handlar mina polare sina "fritids kläder" ;)

Ska snart investera i lite nya kläder själv, mina blåkläder börjar bli lite slitna efter 8 års husägande (läs renoverande) På tal om blåkläder, är det någon mer än jag som retat sig på att hammar hanken sitter på "fel" sida på blåkläders snickar shorts ???

En kul grej, våra förra grannar frågade om jag skulle på fest ?!?! Nääää, varför undrar ni det frågade jag.
- Du är ju så fin klädd....
Första gången de sett mig i jeans på ett halvår, annars bara blåkläder !!! ;D
 
8 år!!

Hugaligen jag är nöjd om arbetsbrallorna håller mer än ett år.

 
Hmmm, tror jag att det imponerar med kläder som håller i 8 år... Tänk att jag har så svårt att få det rätt och riktigt... Jag har mer än ett par :p

Vad jag menar är att min jobbar garderob börjar se tunnsliten ut, snart slut, färdig borta... Och att det börjar bli dax att fylla på med lite nytt ;D

Så var det nog jag menade tror jag ???
 
Erik_D skrev:
8 år!!

Hugaligen jag är nöjd om arbetsbrallorna håller mer än ett år.
Jo, men så jobbar du 8 timmar/ dag i dem. Vi hobbysnickare bär dem i bästa fall 3-4 h/kväll - dvs de bör håll iallafall 2-3 år. Har man sen fler par brallor och ett par shorts så håller varje par byxor lääänge.
 
Hehe har hitills aldrig upplevt en arbetsdag som slutat efter 8 timmar ;)

Brukar bli en 10-12 timmar i arbetsbrallorna innan dom åker av ;)

 
Stryk fikarasterna så är du närmre 5-6 timmar  ;)  ;D  ;D



....kunde bara inte låta bli....
 
Mina 1,5 år gamla Snickersbrallor sprack plötsligt från grenen ända upp till ryggslutet. Efter inlämnad protest till Arbetsklädhuset (eller vad dom nu heter) i Bromma så kom det ett par sprillans nya byxor i retur. Kostnadsfritt. Inget snack. Bra service tycker jag!

Gissningsvis är dock Jula ett prisvärt ställe för kläder gissar jag.
 
Fasting65 skrev:
Stryk fikarasterna så är du närmre 5-6 timmar  ;)  ;D  ;D



....kunde bara inte låta bli....
Heh tänk vad mycke klyschor det finns om hantverkare.
Om det nu är så innihelvitti bra så kan man juh fråga sig varför inte alla arbetar som hantverkare ;)
 
Att rekomendera när man ska köpa ett par arbets brallor så köp ett par med "spik" fickor.
Saknar kraftigt detta på mina "nya" byxor och det är inte skönt eller praktiskt att ha spik i vanlig fickor *aj* ;D

 
Jag kan nämna en sak om Jobman. De spricker i sömmen mellan låret och knäskyddet väldigt fort. Jag har haft 3 st på 6 månader nu. Det gäller dock bara målarbyxan, resten vet jag inget om, det bör vara samma konstruktion på de andra också.
 
Många fina kläder finns det, men är det någon som sett brallor anpassade för vänsterhänta? Det är jobbigt när kniv, tumstock m.m. är på fel sida!

/ Chris
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.