Hej!

Har tillslut konstaterat att jag ska ta bort mitt flymasonitgolv och sandbädden under. därefter lägga eps-cement och flytspackla för att sen lägga klinker på. låter det rätt? några tips på vad man gör med all sand? kan sånt lämnas på återvinningstationen möjligtvis?
 
Låter lite som mitt bekymmer.

Golvet i hallen (gammal parektt från förmodat 60-tal) har börjat svikta, och jag vet inte vad som har hänt under parketten.
Jag har haft tankarna att parketten är lagt direkt på sanden, men troligast vore ju att en masonitskiva eller dylikt ligger mellan sanden och golvet och att skivan har spruckit - därför har svikten uppkommit.

Jag har tänkt att riva upp parketten, undersöka hur masoniten mår - om det nu finns någon masonit, lägga gipsskivor på denna och sedan lägga fix, plattor och fog direkt på.
Är masoniten dålig så ryker den och så lägger jag gipsskivorna direkt på sanden.

Att ta ut sanden och lägga cement låter lite som överkurs. har du kontrollerat om detta sandgolv är sammanlänkat med resten av golvet i lägenheten/huset? Jag tänkte på om du tömmer sanden i t.ex hallen så rinner sanden från närliggande rum in därifrån du tog sanden.
 
tog en planka och la emellan rummet när jag la i cementen så va det inga problem, hela lägenheten var sammanlänkad med sand och "masonitmaterial" tämde ca 900liter sand. sen tog jag även upp en del i hallen och la klinker.
 
>>>tog en planka och la emellan rummet när jag la i cementen så va det inga problem, hela lägenheten var sammanlänkad med sand och "masonitmaterial" tämde ca 900liter sand. sen tog jag även upp en del i hallen och la klinker



>>>Så du tog bort all sand från det aktuella rummet och fyllde i med cement? Blev en hel del cement alltså? Och om jag har fattat det rätt så la du flytspackel på cementen och därefter så la du fixen, plattorna och fogen?
har du en aning om det går att lägga cement direkt på sanden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.