Fick den oundvikliga frågan här om dagen om vad jag önskar mig i julklapp. Vanligtvis är det alltid något litet verktyg man saknar och anser sig vara i behov av men nu kan jag inte komma på något alls. Ändå håller jag på att renovera sommarhus och bygga badrum.

Jag behöver helt enkelt hjälp med att önska mig något smart och användbart verktyg/hjälpmedel för upp till runt 800 spänn. Jag har alla mejslar jag behöver, mätinstrument, mätband, skjutmått, avbitare, teleskopmagneter, verktygsväskor, hole-in-one, vinkelmätare, vattenpass, vinkelhake, geringsvinkel, arbetslampa, rätskiva, sågskenor, tvingar, dorn, bitshållare och bits... Men något mer måste jag väl ändå behöva?

Krysslaser är det enda jag kan komma på men den vill jag nog välja själv. :)

Så hjälp mig nu och kom med förslag på vad jag kan tänkas behöva av tomten om en månad. :)
 
Bosch-kopian på Multimaster?
 
Du måste ha snubblat lite på tangenterna och glömt bort en nolla va....:)

En multimaster modell Bosch ligger ju omkring den pengen...ett par hundringar till kanske.
Eller så kanske du behöver ett par bra hörselskydd med radio?

Pinebar...du hann före med tipset..med en minut!
 
"Multimastern" har funnits i min tanke men än har jag faktiskt inte kunnat komma på ett enda tillfälle när jag saknat den. Konstigt...
 
köp en du kommer sakna den så fort du inte har den tillgänglig!

Renoverade köket förra vintern, o visste inte att en sådan fanns. Nu när vi gör vid vardagsrummet har jag använt den hur mycket som helst! helt super :)
 
Multimaster... Ja, jo jag kanske kommer att behöva den när jag väl har den. Får se vad jag säger nästa gång hon frågar. :)
 
Clas ohlson rear den nu. Tror också att Beijer har bra pris på den. Sen tar du prisinfon till Bauhaus och köper den med 12%rabatt.
 
Man kan ju alltid vara så tråkig att man önskar sig ett presentkort från favoritaffären..
Så kan man ju åka dit i mellandagarna och fynda!
 
Kan säga vad jag önskat mig...
Spärrnyckel för tryckluft, sparar mycket tid vid mek med bilen.

/Kent
 
Tvingar, tvingar, drivor med tvingar... och kanske en och annan knekt. Fast alla som man berättar detta för säger "va tråkigt, nä säg nåt annat". Jamen jag viiiilll ha tvingar.
 
Tvingar är bra..o bra tvingar är dyra..... hmm skall nog notera detta på min lista åxå
 
pinebar skrev:
Bosch-kopian på Multimaster?

Klockrent.

870sek på Hornbach.
 
Beijer i Västervik hade den för 795 hela sommaren men jag kände aldrig att jag var i behov av den. Helt klart verkar jag ha missat något eftersom alla prisar denna maskin. :)

Tvingar är bra. Har en hel hög men några snabbtvingar skulle ju inte vara fel. 50 m EKLK är visserligen behövligt men ack så trist julklapp. Skalare, allsköns tänger, multimeter och allt finns ju redan.

Senaste gångerna vi har varit ute och fixat och donat har jag inte saknat en endaste pryl. Svårt att tro att jag redan har allt efter bara två år som hemmafixare. Fast det ligger ju i och för sig prylar överallt...

En ny japansåg skulle sitta fint då den gamla har hängt med ett tag och fått vara med om en del.
 
geschwint skrev:
Tvingar, tvingar, drivor med tvingar... och kanske en och annan knekt. Fast alla som man berättar detta för säger "va tråkigt, nä säg nåt annat". Jamen jag viiiilll ha tvingar.
Yupp! Man KAN INTE få för många tvingar. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.