Vad är bäst/lättast?Någon som lagt Biltemas garageklinker?(bild?):)
/
M
 
Jag är för klinkers (granitkeramik) alla dagar i veckan
 
Vilket som är lättast, är ju lite beroende på underlagets kvalité. Är golvet slätt, så det bara är att måla, så går ju det fort. Är det lite ojämnheter så kanske klinker går lika fort.

Jag har lagt Biltemas garageklinker (Antracit). Dock ingen bild.
Ger en snygg yta. Dock väldigt finslipad och lite halkbenägen.
 
hur stor yta har du lagt?....kan du ta en bild:)?
/
M
 
trojlee skrev:
hur stor yta har du lagt?....kan du ta en bild:)?
/
M
En mindre yte vid en entré.
Dessvärre inte hos mig själv, så någon bild kan jag ej bidra med.
 
Använder Du Forumets sökfunktion, finner du en hel del om klinkers i garage, här bild på mitt garage, med granitkeramik från Bauhus= 99:-/m
DSCN1440.jpg
 
Mitt garagegolv är målat, inte helt kompatibelt med dubbdäck visade det sig.
 
Ingen som har lagt Biltemas??

Måste man ha speciell fog som klarar belastning?Ngt annat man måste tänka på?
/
M
 
Viktigt att få bruket jämnt under plattorna så att tyngden fördelas jämnt. Risk för sprickor annars.

Någon speciell fog behövs knappast eftersom plattorna korrekt lagda inte ska röra sig.
 
jenfor skrev:
Viktigt att få bruket jämnt under plattorna så att tyngden fördelas jämnt. Risk för sprickor annars.

Någon speciell fog behövs knappast eftersom plattorna korrekt lagda inte ska röra sig.
Tell me about it !!
Jag la Biltemas klinkers i pannhuset i höstas, underlaget var lite berg- och dalbana men jag tänkte att det skulle duga. När jag sen gick över med ett knivskaft och knackade lät det ungefär....klick klick klick klock klock klick klick klock klock. Inte bra med andra ord. Får se hur många som går sönder när jag ska in med pannan och då blir det väl att byta ut de trasiga. Det man inte har i huvet får man ha i börsen...eller hur det nu va ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.