Det droppar vatten ner på hällen från min icke inkopplade spiskåpa.

Misstänker att den starka blåsten och pudriga snön letat sig in uppe på taket och kondenserat. Någon som vart med om något liknande?

Har "motor på taket" och falsad plåt. Verkar ju inte helt vettigt att det droppar vatten vid snöoväder...
 
vart går vent-kanalen ut ?

Mvh
 
Rakt upp till motorn på taket.
 
Är det nydragna spiro utan isolering runt så är det troligast kondens...

Mvh
 
Ja det känns så. Ska upp och kolla när snön försvunnit och se om något verkar otätt där uppe.
Tack för svaret.
 
Jag tror att det sugs ut varmluft via fläktröret när det blåser och luften kondenseras på insidan och droppar ner på hällen
 
jerk skrev:
Jag tror att det sugs ut varmluft via fläktröret när det blåser och luften kondenseras på insidan och droppar ner på hällen
Okej, låter ju inte helt orimligt iof.
 
Jag har haft samma problem de senaste dagarna. Vi vet inte vad det beror på men eftersom det bara händer när det snöar, så funderar vi på om det är så att det snöar i genom spirohatten, landar på kalldragsluckan och där smälter av rumsvärmen och droppar ner genom fläkten ner på hällen.
 
jerk skrev:
Jag tror att det sugs ut varmluft via fläktröret när det blåser och luften kondenseras på insidan och droppar ner på hällen
Vi har samma problem, och samma teori.
 
Fast hos oss händer det bara när det snöar. Inte när det bara blåser. Om det orsakades av kondens så borde det ju hända även när det inte blåser?
 
Det har bara hänt nu i början på veckan när det blåste som sjutton. Och det var ju just när det var "puder" ute. Är nog ganska övertygad om att det är snö som letat sig in under kåpan och så småningom smält av värmen inifrån. Måste ju vara det...
 
halloy skrev:
Fast hos oss händer det bara när det snöar. Inte när det bara blåser. Om det orsakades av kondens så borde det ju hända även när det inte blåser?
Jag menar förstås att om det orsakas av kondens så borde det ju inträffa även när det blåser men inte snöar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.