Såg nu när jag loggade in på Nordea att de startat samarbete med ett försäkringsbolag som heter Vesta. Priserna är bra jämfört med våra andra bolag Folksam & Länsförsäkringar. Någon som har någon erfarenhet av detta för mig nya försäkringsbolag? Jag förstår att de är ganska stora, deras moderbolag är näst störst i norden. Det är dock alltid bra att kolla med andra hur de "verkligen" är.
 
Ville bara visa upp mig. ;D :D ;)
 
Säkert svårt att få referenser på hur de funkar i Sverige, eftersom de är nya här. Vi håller på att flytta över hus och bilförsäkringar till Vesta. Sänkte våra premier med totalt 5000 kr/år för hus och två bilar. Hoppas förstås att man aldrig behöver nyttja dem och att det skall fungera om något händer.
 
Ska flytta över bilförsäkringen dit. Cirka 6 tusen billigare per år jämfört med andra alternativ jag hittat.
 
Blev också erbjuden Vesta när vi köpte huset. Vi hade precis köpt snordyra utemöbler och undrade om de ingick i försäkringen men fick till svar att inget på tomten ingår (om man inte kedjar fast utemöblerna). Vi har en volvo som gått mer än 10.000 mil och då var Vesta avsevärt mkt sämmre än Volvia. Vi hade bara sparat några hundra per år men behöll Länsförsäkringar och Volvia pga av bättre villkor.
 
Väcker en gammal tråd till liv igen.

Är det fler som har erfarenheter kring Vesta? Hur har det fungerat för er som är/varit kunder hos dem sedan förra inlägget i tråden, dvs senaste året? Har bemötande och ersättningar varit bra och krångelfria?

Vi flyttar inom kort in i vårt första hus och kikar runt på försäkringar som bäst.
Vesta ligger lägst i pris av de vi jämfört. Villkoren verkar inte skilja mycket heller.
Vesta är i dagsläget drygt 2000 billigare än Länsförsäkringar och då har jag ändå fått ner LF premien ca 35%!

Jag är försiktig i valet av försäkringsbolag - värderar trygghet högt - men någonstans får man dra gränsen för vad det får kosta!
 
jag kan varmt rekomendera vesta,haft 2 st,skador där och det har inte varit något tjafs.
bra priser d,s
tillägas bör att jag jobbar som ombud hos konkurrent hehe
och det bör väl säga en del,men det säger jag definitift inte till mina kunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.