Jag har gjort research och planerat och ska till att renovera badrummet framåt vårkanten. Upplever att jag har koll på tätskikten, böjstyvhet underlag mm och kakla och klinkra det kan jag redan 8)

Något som jag dock inte får kläm på är golvbrunnen:

Jag har badrummet på övervåningen och golvet består av en gjuten betongplatta. I denna betongkaka finns en gammal gjutjärnsbrunn fastgjuten och denna vill man ju byta ut mot en godkänd i plast :p

Ska jag bila bort den gamla och hur fäster jag sedan den nya lämpligast och då i korrekt nivå med befintlig betongplatta ???

När jag fått koll på detta ska jag sedan fuktspärra och lägga T2-quicknet i klinkerfixet ;D
 
Man brukar fästa brunnen i armeringen när man gjuter
 
Är du säker att du bara har en betongplatta på golvet? När vi renoverade badrum så verkade det som om vi också hade betongplatta men det visade sig att det var cca 2 cm tjock lager av cement/betong som låg på golvspånskiva. Så jag bankade sönder betong kring gamla brunnen sågade bort delar av spånskivan så att snickaren kunde fästa den nya golvbrunnen i takbalken.
 
David,

Bara ett litet tips...
Kolla också vad som gäller med ditt försäkringsbolag vad gäller jobb i våtrum. Du kan annars komma i den situationen att du inte får ut en spänn eftersom jobbet inte är utfört av en certifierad person.



MvH
Bobbo
 
Bobbo, du svarar på en två år gammal tråd. Tror david är klar med badrummet nu.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.