Aaaaarghhh! (Som kapten Haddock skulle ha uttryckt saken)
Jag har för någon månad sedan, någon stans, på nätet eller i ngt inredningsmagasin sett ett ovalt badkar med raka sidor som kan kläs med valfri mosaik direkt på själva karet...

Kan nu för mitt liv inte komma ihåg var jag såg detta!
Är det någon som förstår vad jag menar?
Kan denne någon vänligen fräscha upp mitt minne?

Antagligen stod jag väl och tjyvläste tidningen i kön på ICA... :p
 
Kan det vara badkaret i mitten??

badkar.jpg

MVH//Christina.

*EDIT* Isf. tjyvläste du Aftonbladets bostadsbilaga i dec-04 ;)
 
Jajaja... Jag tror att det är rätt!
Vill minnas att det var ngt slags tripp-trapp-trull-jämförelse mellan de tre karen.

Men var hittade du bilder å framför allt vem tillverkar det nedrans karet?!!

Jag loggar ut och tjyvar lite på aftonbladets sajt så länge... 8)
 
Okej, hittade bilderna på aftonbladet.se, ska leta vidare efter leverantören.

Tack för hjälpen! ::)
 
Ahaa.... det var det badkaret, jag hade ju ingen aning om det överhuvudtaget var det du menade, men detta var från "Svenska Bad", jag kommer ihåg bilagan därför att jag tyckte just det karet var så snyggt och skulle kunna gå även i vårt badrum ;)
Däremot när jag kikade på återförsäljare före jul så tyckte jag det var lite knepigt att hitta, men nu sökte jag iof. bara på nätet och inte särskilt ihärdigt.
När du hittat karet kan du väl berätta vilken "kedja" som är återförsäljare, hittade mycket lite, för att inte säga just ingenting, på nätet om "Svenska Bad" :-/

MVH//Christina.
 
Nä Aftonbladets referens var sk-t!

Efter lite sökande, bla på det tfn nummer som angavs, hittade jag följande sida som överhuvudtaget är helt oundgänglig när det gäller bad:

http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=11&aid=363

Där finns länken till Villeroy & Boch Vellnes AB, den leder till "Svenska Badkar"... Aftonbladet kanske kunde lägga ut webblänkarna istället för att ange felaktiga namn på leverantörerna... >:(

http://www.svenska-badkar.se/

Där finns vidare länk till bl.a Villeroy & Boch. De har en hel del att välja på uppenbarligen men en fullständigt stinkande sajt vad gäller navigationen...

Men tack för hjälpen iallafall! 8)
 
Nu har jag tittat igenom hemsidan för Svenska-badkar och visst där hittar man ju det ovala karet "ovaal", samt prisuppgiften (vilken naturligtvis hade hunnit bli drygt 2' kr högre sedan dec-04 ::)), MEN ingenstans får jag fram några uppgifter på hur den där inklädningen med mosaik skall gå till, dessutom är ju inte karets sidor raka :-/
Antingen måste det gå att köpa någon typ av "form" som man ställer ner karet i och sedan kaklar utanpå, men jag blir inte klok på var man isf. köper den, samt hur det eg. går till ???

Har du hittat några uppgifter ang. detta som jag missat?? ;)

MVH//Christina.
 
återkommer i ämnet , då mitt badkar ska byggas in, inte med mosaik utan 10x10 plattor.Kakelläggaren sa att man kunde göra på flera sätt, bla med frigolit SKIVOR SOM KAN VIKAS EFTER ATT MAN SNITTAT UPP DEM PÅ EWNA SIDAN, DOCK s-t kom åt caps, tyckte han inte att det var en bra metod, gnisslar och för tunt, vi får se vad han gör...
 
Som jag förstod saken i den tjyvlästa artikeln i själva fysiska pappersbilagan, så levereras detta kar med en "sarg" med ngn matt och kaklingsvänlig yta färdigt och klart. (?)
Ska mejla leverantör och återkommer här med utfallet...
 
Fel av mej...
Ringde upp och fick besked att man även med detta kar måste bygga med frigolit el motsvarande...
:-[
 
Färdiga Frigolitgrejs till badkar finns i mängder på Hornbach.

/ Mårten.
 
Japp, och det gnisslar under kaklet...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.