bra-byggare skrev:
Tyvärr är Assa så stora att de till viss del har monopol på vissa områden, men man får hoppas att alla inköpare, låssmeder, fastighetsskötare, snickare, dörrtillverkare, privatpersoner m.m., åtminstone gör allt de kan för att bojkotta Assa och alla deras dotterbolag så mycket det bara går.
Och detta verkar ju vara precis vad som händer också. Bra!
 
Tja , när det gäller framtagning av normer och regler för provning av ex lås så är det ofta så att tillverkarna sitter med i normarbetet (ASSA) och har synpunkter på vad som ska krävas av ett lås. Därför blir normerna lite "urvattnade". När det gäller provning så gäller "think outside the box" och gör inte som man alltid har gjort.
Naturligtvis är det bra med normer. Men när det blir fel ändå så ska tillverkaren ta sitt ansvar och byta ut låskistorna.
Många saker byggs enligt normer/standards, men blir det fel så tar tillverkarna sitt ansvar (oftast).
Deralta
 
F
nimphidia skrev:
Assa gör sig ovän med alla! Snacka om att ledningen måste bort! Pinsamt dåligt skött.
Inte ens kommunala bolag som investerat i flera tusen Assa-hus får hjälp, se artikeln nedan.

Hur är styrelsen funtad?
Säga vad man vill om ASSA men dom verkar vara skapligt koncekventa. Inga nya lås vare sig till enskild privatperson eller storkund.
 
Det talas om att företagsledningen på ASSA har blivet inlåsta för att fundera på hur de ska lösa problemet med undermåniga lås och försöka få nöjda kunder igen.
Tyvärr var det tydligen ett ASSA 2000 lås i dörren så de är ute igen och väntar på årets feta bonus.........
Vi andra får låsa, förlåt lösa problemet så gott vi kan.
 
"Vi andra får låsa, förlåt lösa problemet så gott vi kan."

Finns ju trots allt en lösning, sen om man är nöjd med den eller inte är ju en sak. Men man kan ju inte göra alla glada :)
 
Hörde att den "uppdaterade" låskistan som togs fram också är bristfällig ur säkerhetssynpunkt. I slutet av november kommer alltså ytterligare en kista som tydligen inte heller är helt ok... Någon gång under våren kommer ASSA med, hör och häpna, ytterligare en uppdaterad låskista. Vågar vi gissa att även denna faller som ett korthus?

OBS! Ovanstående är andrahandsinformation och kan således inte bekräftas fullt ut, men det finns kanske någon här med bättre information?
 
Hej

Nu har jag väntat en vecka på svar på mitt email till Assa, är det samma för alla?
 
Bytte mina låskistor i helgen.

Nån som är intresserad av att köpa två Assa 2000 Evo billigt? Äh jag skänker bort dem!! Nypris ca 2000:-/st, nu 0:-/st ;)
 
:eek: Det går utför för landet, nu får man inte ens betalt för gamla låskistor. :rolleyes: :D
 
Nån som har bra koll på var man kan köpa alternativ till bästa pris?

Borde ju finnas någon låsfirma på nätet.
 
skuggan_pm skrev:
Hej

Nu har jag väntat en vecka på svar på mitt email till Assa, är det samma för alla?
Jag har skickat 3 mail, med några dagars mellanrum och inte fått svar på ett enda.
 
varför inte ringa? :confused:
 
snapphane skrev:
varför inte ringa? :confused:
Nä varför inte, dock så länge de har en kontaktmöjlighet via mail så lär dom för tusan svara, annars kan dom ju lika ta bort maillänken...
 
är i reklamations kontakt med dom flera gången i veckan, minns inte om det var 3000 eller 4000 mail som dom hade låg obesvarade. Jag skulle nog ringa om jag ville ha svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.