Har en liten fråga: Vad ingår egentligen i nyckelfärdigt hus? Vet väl det mesta som ingår, men ingår följande:
Hatthylla?
Toarullehållare?
Handukskrokar på toalett?
TV-antenn?
 
Står du och väger huruvida du skall köpa ett nyckelfärdigt hus kontra ett stomrest hus, beroende på om toarullshållaren kommer med eller ej?

Om du redan har beställt ett nyckelfärdigt hus, torde du kunna läsa i slutbeställningen, huruvida toarullshållaren är med eller ej. Det är nog olika från leverantör till leverantör.

;)
 
Vi bygger ett nyckelfärdigt hus. Priset vi fått är enligt en egen leveransbeskrivning, byggföretaget har inte lämnat någon slutbeställning, så jag undrar bara om vad som brukar ingå.
Inte sjutton är någon så dum att man baserar ett beslut på huruvida en tolettrullehållare ingår eller ej. Det trodde jag att alla förstod, trodde inte att man var tvungen att skriva en hel uppsats med förklaringar på varför man ställer en fråga.
 
Förlåt så mycket, då!

Lilla_vargen skrev:
Det är nog olika från leverantör till leverantör.

;)
 
TV-antenn tror jag sällan ingår.
När vi byggde senast fick vi köpa en jättebamsing till antenn + förstärkare för att få in någon bild överhuvudtaget.
Vi bor i närheten av ett berg .

Stackarn som skulle montera antennen hade ingen aning om hur svårt det var att få in bild, han var här i en he vecka och testade olika placeringar. Tur vi hade fast pris ! :D

Hatthylla fick vi däremot med men den var så ful så den ligger fortfarande ouppackad i förrådet! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.