Har satt in en Pax 230 men tänkte mig inte för då det är en 231 jag behöver, med kallrasskydd. Hittar ingenstans, inte ens på Pax hemsida, att man kan köpa kallrasskyddet separat, går det inte? Måste ha ett kallrasskydd då det blåser kallt för jämnan i badrummet.
 
Ring till Pax eller en serviceverkstad och hör om det finns som reservdel.
 
Fick svaret att det inte går att sätta dit ett kallrasspjäll efteråt.

Hur gör jag då? Kan jag sätta dit ett spjäll i spiroröret på nåt sätt?
 
Varför inte köpa en 231'a och lägga undan 230 för senare ändamål eller sälja den på Blocket. Sälj den för halva priset.
Risken finns att när du är klar med diverse specialare och som dessutom kanske fungerar halvbra har du lagt ut tid och pengar som är större än förlusten av försäljning av 230.
 
231 i krom kostar närmare 2000:-, inget jag vill lägga upp i onödan. Räcker med de 1500:- (eller vad det var) jag gav för 230. Har inget behov av någon mer fläkt och att sälja den för halva priset känns väldigt bortkastat.
 
Ok, att det kan kosta men en 231 krom kan du få för ca 1400:-, iochförsig en del det också. Men kan du få 1000:- för 230 så blir det inte mera än några hundringar och då är det bara att byta själva fläktdelen med snabbfästena.
Letar du annars på internet, t.ex. Sigro så har man insatser för 100mm rör för en hundralapp, men det har en tendens att börja kärva när luft/fukt/damm kletar fast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.