Jag pratade med försäkringsbolaget i dag han sade att är det en gammel matta av den typen som är lite tjockare så ville den kunna dela sig om man belastade den för mkt.
men är det av nyare typ den som är tunn så skall det inte vara några problem med ett speciellt fix för plastmatta.
alla skarvar på golvet skall svetsas
 
Menade försäkringsbolaget att det inte var viktigt huruvida mattan var av en typ som godkänts av leverantören för att sitta under keramik? Se för fasen till att få skriftligt på detta i så fall.
 
nej han sade att är det en tunn matta med rätt fix ,böjstyvhet i väggen ,så skulle det inte vara några problem.
jag frågade om upplösning mm men han sade att det som var problem med gamla mattor var att dom delade sig vid tyngden.
skall efterforska lite till med mattläggaren
 
Som sagt, få skriftligt på detta, absolut. Om det blir en skada om fem år och försäkringsbolaget säger att du satt plattorna på en icke godkänd matta så har du inte ett dugg att komma med annars. Då får du stå för kalaset själv.

Var det en vanlig handläggare du pratade med, eller var det en teknikkunnig utredare?
 
det var ägaren av ett under bolag till LF. han skulle komma förbi en dag när snickaren var här å vi skall börja med jobbet.. kollade lite med mattan drog i den vid ett fönster.
jag river nog ur väggmattan oxå, så blir det vanlig primer +gummispärr. godkänd matta på golv 20 cm upp på väggen och lite överlapp med gummiguckan med skarvremsa. det måste väl vara godkänt
 
Om man gör enligt rekomendation och använder befintlig plastmatta, hur lagar man ev spricko i mattan före kakling? rollad tätmassa? primer?
 
Man lägger ny matta eller möjligtvis tar dit någon som svetsar den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.