Håller på med lånen för våra ombyggnader. Kan man dra ett snitt för vad ett badrum på 7 kvadrat kostar, allt ska dras om så som ledningar osv, en vägg ska flyttas och det ska in golvvärme och klinker. Ny dusch med glasblock och glasdörr, samt ny toastol och badrumsmöbler. Som sagt en totalrenovering. Tacksam för svar!
 
Det är egentligen alldeles för lite information för att ge en uppskattning, men beroende på vad ni ska ha för inredning och plattor och på förutsättningarna i byggnaden så landar det antagligen mellan 150 och 200 000.
 
Beror ju också mycket på hur mycket ni är villiga att göra själv, har liknande storlek i min helrenovering och har valt ganska dyr inredning och annat och min budgetsom jag lagt upp på 100K verkar jag klara med råge,
 
Jag räknade med att man lade ut allting på entreprenad, glömde säga det.
 
Jag gör allt mitt själv. Badrummets golv ökar från 3,5 till ca 7 kvadrat och det blir vägghängd toa och allt annat som hör badrum till. Jag är snart uppe på 60K men då har jag gjort allt själv. Alla rör från källaren upp är bytta med. Tippar på att kalaset stannar på ca 68k med fläktar o innertak mm.
 
Om vi summerar då:
70-200 tusen beroende på standard och entrepenadform.

Våra två badrum gick på ca 120 tusen tillsammans (5+4,5 kvadrat). Ganska hög standard och merparten av arbetet i egen regi samt "kompispriser" på entrepenadarbetet.
Ett av badrummen byggdes helt från scratch och det andra blåste vi ur och gjorde om.
 
Räknar oxå med ca 70k kr. Men hoppas givetvis att jag landar under.

Vi skall göra om allt från grunden och det mesta gör vi själva.
 
Har haft firmor spom estimarat våra badrum till runt 70.000 i materialkostnader.

Så har det varit exkl kakel o möbler men inklusive et takfönster velux, gollvärme, all VVS, all EL, väggskivor av nytt material, tätskikt av duktyp, alla smått o gott spakel
manchetter, bilresor mm. Och då var det nog 15% påslag från firman skulle jag gissa.

Vår tbadrum är normalstandard med kakel inget lyx direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.