>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Hej ,för ett och ett halvt år sedan köpte jag nya fönster via Tiviifönster, en säljare var hem och skrev upp alla önskemål bla 2 runda fasta fönster, annorlunda spröjs mm.Detta var i jan 03- i maj 03 kom snickare och bytte fönster, de jobbade på en annan firma.Dum i huvudet som jag oftast är betalade vi i tid allting.
Mycket var fel och slarvigtgjort, men ehel del var också felkonstruerat och fellevererat från Tivii.Nu i veckan har en ny snickare kommit för att slutföra projektet, det kom en tillägsleverans i juni, allt var inte rätt med den heller. I ett pch ett halvt års tid har jag och min fru mailat,ringt olika personer, en del har slutat, andra vet inget, jag har mailat ansvariga på Tivii-de har inte svarat.

Vad ska jag göra-kan jag begära ersättning av Tivii.
Ska nu bygga nytt-INTE MED TIVII-FÖNSTER!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
 
yonna skrev:
Göran: läs tråden
[länk]

Du är tydligen inte ensam om problemet!
Nej säkert inte-vad ska man göra, jag tänker lägga ned lite energi på att få kompensation, sen energi att råda alla jag träffar vilka fönster man inte bör köpa.
Även en liten sten kan stjälpa ett högt ,vingligt lass... 8)
 
Prata med en jurist. Det är vad jag skulle göra.
 
Ja det är nog riktigt, först tänkte jag dock dra till med ett ersättningskrav på egen hand, om det inte går bra kan jag tala om att jag återkommer med juristhjälp.
Undrar om Peter Althin är ledig ;D
 
Har Du betalt allt och de vägrar att åtgärda felen så står Du nog tyvärr ganska hjälplös. Försök dock få dem till en seriös diskussion där ni tar upp vad som beställts och bekräftats samt vem som bedömt felen och kostnaden för att åtgärda/färdigställa.

Att kontakta jurist kan komma att kosta en hel del. Är det stora belopp det gäller för att åtgärda felen? Om inte så skall Du nog vara försiktig med att dra på dig sådana kostnader.
 
Man kan ju kolla kostnaden med juristen först. Ibland räcker det med ett lagom ampert formulerat brev från denne för att få företagen att omvärdera en.
 
Felen åtgärdas av byggfirman för det jag redan betalt, betalar inte en sekin till, ersättning vill jag ha för att det tagit 1,5 år och att inget funkat."Själsligt lidande"
Tiviifönster ville ha monteringen som visningsmontering så folk kunde se hur bra de är-så detta forum är väl ett bra sätt att visa Tiviifönsters kvalitet! ;D
 
Bra att det ordnade sig, men jag kan förstå att du är putt på Tiivi
 
det är ju inte själva fönstren jag ogillar, även om ett var felkonstruerat och bitar ramlade av  efter ett tag. Har nu ännu inte fått allt åtgärdat, men har fått tag i någon högt uppe på tivii som skulle kolla allt och återkomma om ev kompensation,Fan trot sa rellingen ::) ::) ::)
det har nu alltså pågått sedan januari 2003!!!!!!!
 
Fick ett utskick från Tiivi i brevlådan härom dagen.. ;)
 
åhå-de ville förstås byta fönster, du sitter i fåtöljen och de tar hand om allt från början till slut. pyttsan, fortfarande inte helt fixat, har nu kontaktat någon ansvarig på Tivii som såklart inte har hört av sig alls
FY f-n för denna firma!!!!!!!!
 
Skriv ett brev till företaget och tala klart och tydligt om att du har för avsikt att anlita jurist.

Kolla din hemförsäkring om du har rättsskyddsförsäkring som kan användas vid en eventuell tvist.

allt förutsatt att det inte handlar om småbelopp.

 
Åha-firman tivvi anlitade har gått i konken.jipii
Nu har en kille från tivii varit här och nästan slutfört arbetet, såg att Tivii söker filk i villatidningen-kanske man skulle söka.
Fortfarande inte hört något om ersättning från den marknadsansvarige(eller oansvarige) på Tivii... >:( >:(
 
Hej
Även vi har stora problem med Tiviifönster där glasrutor spricker, även skador och sprickor i lister och träbågar.3 fönster är bytta pga skador.
Detta har pågått sedan oktober 2007 och ännu strular det. Nu har även altandörren börjat få sprickor längs kanterna!!!!!!!!!!
Även en stor träbit har lossat vid ena gångjärnet.Sedan när hantverkarna är här, gör dom skador på övrig inredning, samt skador när de ska åtgärda tidigare reklammationer.
En evig cirkus som aldrig tar slut.Har fått rekomendationer från Byggnadsnämnden och Konsumentrådgivare att kontakta Plus!!
Sedan tar de sällan eller aldrig kontakt, utan det är kunden som får stå för den mesta kontakten.Så var det inte när vi funderade på att byta fönster, då gick det minsann undan!!
Förresten muppen, hur har det gått för dig? =D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.