Fixa en cementblandare, så är det ganska bra timlön man får. Jag har lånat ihop 3st, och samlat ihop goa vänner. Ganska grabbigt att skyffla sand och dricka bärs.
 
M@ZE skrev:
Jo :

Efter mina efterforskningar runt i Sthlm´s trakten så är 1100:-/kvm ett bra pris.
1100kr kvm är ett mycket bra pris om det är proffs arb
 
Hej,

Skulle vara snäll om någon kunde nämna någon bra firma som man kunde begära in offert från på grundarbete. Gärna någon som ni själv har använt eller kan rekommendera. Vi skall bygga i Sollentuna (Stockholm)

Tack på förhand
/N
 
norrifran skrev:
Hej,

Skulle vara snäll om någon kunde nämna någon bra firma som man kunde begära in offert från på grundarbete. Gärna någon som ni själv har använt eller kan rekommendera. Vi skall bygga i Sollentuna (Stockholm)

Tack på förhand
/N
Stefan Eriksson Bygg i Borås,han gör en hel del jobb i Stockholm,vet att han håller på med Dannos hus för tillfället....
http://www.elementi.nu/husbygge/index.htm
 
Hej, jag gjorde allt arbete själv på min husplatta och garageplatta, förutom själva gjutningen. Jag köpte allt mtrl hos lokal snickerifabrik och för mig blev kvm priset inkl gjutning exkl el, vvs och golvvärme 425kr/kvm inkl moms.
 
Hur svårt är det att lägga ut kantbalk/isolering/armeringsjärn själv och få det bra?
 
Isolering och armeringsjärn är lätt att lägga ut. Inga direkta saker som kan gå fel. Det är värre med kantelementen, men det är inte supersvårt det heller. Har man bara någon som man kan bolla frågor med undertiden så tror jag att "vem" som helst som inte har tummen mitt i handen klarar detta. En laser underlättar massor för att mäta höjden på kantelementen.
 
Det verkar fortfarande vara byggarnas marknad i Sverige. De kan göra som de vill. För 15 år sedan vara alla kostnader för grund, garage, EL o VVS 2 till 3 gånger dyrare i Sverige, än i Danmark. Men tyvärr hade de inte behörighet att utföra arbetena i Sverige. (Idag är den danska kronan 50 procent dyrare). Är det någon som vet vilka arbeten som FÅR utföras av firmor från t.ex. Baltkum idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.