Nån som vet vad man får betala för en 40kvm färdig grund till ett garage ? eller kvm pris ?

Jag har fått ett kvm pris på 1250:- vilket blir 50.000 för färdig grundplatta, det tyckte jag lät dyrt.
 
Vi fick muntligt pris på 550/m2 + moms för platta
 
robbin skrev:
Vi fick muntligt pris på 550/m2 + moms för platta  
I sthlm´s området ?
 
650 kr inkl moms i Borås. 200mm isolering
 
Kronoberg, priset var detsamma både hos Eksjöhus hantverkare som hos den vi pratade med.
 
Ok det lät ju betydligt billigare än de priser jag fått. Är det någon som har fått priser i Sthlm´s området för garage plattan ?
 
620 kr/kvm +moms för 300mm platta.
400 kr/kvm +moms för färdig makadam bädd inkl. dränering och dagvattenledningar..
 
Gokväll,
Priset 620 kr/kvm +moms för 300mm platta är det ett total pris? (kanske en dum fråga ::) )?
Gällde detta pris i Sthlm?
Vi skall snart skriva kontakt på entrepenad delen och vi skulle betala 1300 ink moms för färdig garageplatta, och jämför jag med ditt pris så låter det som om jag får betala lite för mycket, eller vad tror du?
Trevlig kväll
/N
 
Mitt pris gäller husplatta exkl. El,VVS och golvvärme...

Pratade med vår betongkille,han påstod att skillnaden mellan hus och garage plattan var minimal...

Skall tilläggas att vi bygger ett Betonghus,så plattan är fullproppad med armering.......
 
Är detta pris genom privata kontakter eller genom husleverantör?
Det pris som du har fått är ju halva mot det jag har fått så jag e lite nyfiken :)
Tack på förhand
 
Vi har fått ett pris av 1100 kr/kvm (isolerad platta för garage/förråd)... Den här tråden gör ju verkligen att man undrar om man håller på att bli lurad ???. Vi ska bygga i Sthlms trakten.

 
Jo :

Efter mina efterforskningar runt i Sthlm´s trakten så är 1100:-/kvm ett bra pris.
 
Tackar!!! Vad skönt att höra! Då behöver vi inte leta vidare utan kan köra vidare på dessa... Det är också samma som kommer bygga vår husgrund så det underlättar ju massor! Vi köper totalentreprenad, men vår husleverantör säljer inte garage och vill inte heller då inkludera garaget i vår totalentreprenad och ta ansvar för garagebygget.

TACK! Du har sparat oss massor av tid! :D
 
Jag betalar ca 1 100 kr /kvm, har inte räknat exakt. Plattorna är ca 170 kvm, varav ca 110 kvm är till huset (boyta vån 1 = 97kvm) Resterande är fristående garage.
I detta priset har jag fått med Va från anslutningspunkt, dag och spillvatten, makadam/singel bädd ca 30 cm, grund med 250 mm isolering. Det enda som tillkommer är rören för golvvärmen (Wirsbo), vattenledningar till kök och toa samt brunnar dusch och tvättstuga.
Samma isolering och golvvärme i garage som huset.
Jag tror att jag har fått ett bra pris.
Vad tror ni?
 
Fel av mig !
Singelbädden var nog bara ca 20 cm, i övrigt korrekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.