Köpte idag en sådan, det är en liten skruvdragare på 4,8 v packad i en plastväska tillsammans med ca 80 bits av alla sorter. En perfekt liten dragare att ha nära till hands i en kökslåda för mindre skruvjobb. Om det är någon kvalité på bitsarna så tycker jag att det var ett fynd.

Pris 395 kr
 
Det var banne mig billigt!
Boschs gröna dito kostar ju runt 399:- i de flesta butiker.

Var gjorde du fyndet`?
 
Bauhaus eller?
 
Bygma i Örnsköldsvik.

Du CCPusher, du kan väl inte jämnföra en grön Bosch med en Makita. Spydig kan du vara på något annat forum.
 
Bror skrev:
Bygma i Örnsköldsvik.

Du CCPusher, du kan väl inte jämnföra en grön Bosch med en Makita. Spydig kan du vara på något annat forum.
va? det är ju en helt relevant jämförelse i detta fall. det är ju billigt när makita kostar samma som grön bosch med tanke på att makita åtminstone i teorin bör vara en mkt dyrare maskin som i kvalitet snarare bör jämföras med blå bosch.
 
Jag gissar att Bror försökte sig på lite ironi, något som inte alltid fungerar i skriven text på nätet ;)
 
phl skrev:
Jag gissar att Bror försökte sig på lite ironi, något som inte alltid fungerar i skriven text på nätet ;)
Hehe, nog mest jag som är trög, jaja ska bättra mig:)
 
Och såhär några år senare, hur är den? Finns till bra pris än i dag. Duger den till möbler?
 
davveno1 skrev:
Och såhär några år senare, hur är den? Finns till bra pris än i dag. Duger den till möbler?
Jag har testat en sådan, tycker den är genomusel. Alldeles för klen, dålig ergonomi, låååång laddningstid (3-4h), fast varvtal (220rpm), NiCd batteri och tillbehöret är ett skämt, iaf. om man använder bitsen i en lite kraftigare maskin. Det finns några lika kraftiga (och billigare) alternativ här ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.