Vilken tv-sändningär bäst enligt er

  • CANAL DIGITAL

    66 Röster 66,0%
  • VIASAT

    9 Röster 9,0%
  • BOXER

    27 Röster 27,0%
  • Antal röster
    100
Lutar starkt åt Canal Digital nu, saknar dock några Viasat-anhängare här, finns det några?
 
Nä! Canal Digital är vad som gäller. Slickade precis igen kuvertet med Viasatkortet som åker tillbaka imorgon efter två års bindningstid. :D
 
ThomasLindgren skrev:
Lutar starkt åt Canal Digital nu, saknar dock några Viasat-anhängare här, finns det några?
Det finns en sak som talar mot CD.

Gillar man F1 så har man varken viasatsport eller TV6 => inget F1-tittande. Det är lite besvärande men vägs upp av ettt bättre HD utbud.

Thomas, ge dig in i HD-svängen nu......
 
MathiasS skrev:
Det finns en sak som talar mot CD.

Gillar man F1 så har man varken viasatsport eller TV6 => inget F1-tittande. Det är lite besvärande men vägs upp av ettt bättre HD utbud.

Thomas, ge dig in i HD-svängen nu......
TV6 tar jag nog in med antennen och så skaffade ju mina föräldrar Viasat med sportpaketet så då sticker jag ner dit då och då. Ett måste då jag följt F1 sen 1992 och jag tänker inte sluta trots vissa idiotiska regler som tillkommer nästa år igen.

Om ingen ger mig några bättre argument blir det Canal Digital. Men utan HD då eftersom vi varken har någon hd-tv eller tycker att CD:s HD-box verkar vara någon höjdare.
 
En helt vanlig röstning...
 
Nu hoppas vi också att man börjar producera TopGear i HD för nu är det dags för CD att ta in BBC-kanalerna i Familjepaketet.
 
MathiasS skrev:
Nu hoppas vi också att man börjar producera TopGear i HD för nu är det dags för CD att ta in BBC-kanalerna i Familjepaketet.
Vore inte fel, så länge det inte krockar med TV4:s planer nu när de har köpt upp Canal Digital.
 
ThomasLindgren skrev:
Vore inte fel, så länge det inte krockar med TV4:s planer nu när de har köpt upp Canal Digital.
Det köpet är ju redan klart, borde inte ha någon betydelse.
 
MathiasS skrev:
Det köpet är ju redan klart, borde inte ha någon betydelse.
Menade om det rimmar med TV4:s planer/filosofi/whatever. Antingen kommer Canal Digital köra på som om ingenting har hänt eller så kommer det märkas på nåt sätt.
 
ThomasLindgren skrev:
Vore inte fel, så länge det inte krockar med TV4:s planer nu när de har köpt upp Canal Digital.
Fast det var väl Canal+ som de köpte? Canal Digital ägs ju av Telenor! Men Telenor köper väl snart upp TV4-gruppen! :)
 
Redigerat:
pefo skrev:
Fast det var väl Canal+ som de köpte? Canal Digital ägs ju av Telenor! Men Telenor köper väl snart upp TV4-gruppen! :)
Det har du ju rätt i förstås, fel av mig, då finns det nog inget att oroa sig över. :)
 
ThomasLindgren skrev:
Det har du ju rätt i förstås, fel av mig, då finns det nog inget att oroa sig över. :)
Man blir rätt snurrig av alla som äger alla kors och tvärs! Nåt fuffens är det nog! :D
 
Kan du fixa att sitta hos din föräldrar varannan vecka, så kör på CD. Sitter i samma sits ang F1. Man vill ju gärna se loppen, dessutom med Eje & co. Men jag tror att dom kommer att visa alla program på webben mot avgift. Jag skulle lätt kunna tänka mig att titta på F1 framför datorn för typ 10 kr. Än inte titta alls alltså. Helst vill man ju vara på plats...
 
5.2 racing skrev:
Kan du fixa att sitta hos din föräldrar varannan vecka, så kör på CD. Sitter i samma sits ang F1. Man vill ju gärna se loppen, dessutom med Eje & co. Men jag tror att dom kommer att visa alla program på webben mot avgift. Jag skulle lätt kunna tänka mig att titta på F1 framför datorn för typ 10 kr. Än inte titta alls alltså. Helst vill man ju vara på plats...
TV6 har funkat dåligt hos oss så jag har fått leta rätt på nån feed på nätet på vissa lopp och det har funkat. Ibland har det varit ITV, ibland något asiatiskt land. Det tillsammans med livekommentarerna på formula1.com räcker fint för mig annars.
Möjligt att Viasat kommer sända på nätet, men att tro att det skulle kosta en tia per lopp är nog väldigt naivt. Skulle mer gissa på 50:- åtminstone.

Har nu helt bestämt oss för Canal Digital iaf och tänkt köpa av Fyndbörsen. Men de är lite kluriga angående de tre gratismånader som man får. På Canal Digitals hemsida står det att man får tre månader gratis om man tecknar Familjepaketet eller Familjepaketet med Canal + Total. Hos Fyndbörsen står det bara att det är gratis om man tecknar Familjepaketet med Canal + Total.
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=5734
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=5735

Frågan är ju om Fyndbörsen kan påverka det på nåt sätt eller om det bara är ett missförstånd.

Blev inte klokare av det svar jag fick av dem på mail.

Jag skrev:
Vid beställning av Canal Digital står det följande vid tre månader fritt:
"Gäller enbart vid tecknande av 24-månaders
Familjepaket & Canal+ Total"

Antar att ni menar att man måste teckna Familjepaketet eller
Familjepaketet med Canal+ Total?

De svarar:
Det är rätt uppfattat! Om du tecknar ett 24 månaders abonnemang, bjuder Canal Digital på tre månader som kampanjerbjudande. Familjepaketet + Canal+ Total.

Bifogar ett urklipp,

3 månader fritt*, byt redan idag!
8 HD-kanaler ingår från början, inga extra kostnader!
TV3 och Kanal 5 ingår nu också i kanalsortimentet

* Gäller enbart vid tecknande av 24-månaders Familjepaket & Canal+ Total
 
Men tror du att det kostar 50:- per lopp??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.