Vi måste nu inhandla våra vitvaror. Electrolux, bright serien har vi bestämt oss för. Har kollar runt lite, bara på kyl, frys, och vinskåp skulle vi spara över 15 000 kr genom att handla på Megamedia i Polen tex. Åtskilligt mer såklart om vi handlar allt därifrån - närmare 25 000 kr tror jag det var eller nåt. Ganska mycket pengar nu såhär i byggtider när budgeten börjar bli lite knapp...

Hittade en tråd på forumet om nån som handlat där online. Tråden var ganska gammal, tänkte om nån handlat online från dom mer nyligen? Sidan är helt på Polska så jag har ingen aning om dom fortfarande säljer online till utlandet.

Någon som har erfarenheter från dom?
 
30 kg kommer man inte långt med ;). Synd för det är svårt att hitta tiden till att åka till Polen och handla själv... Men tänk så mycket man kunnat spara...

Har även kollat in Tyskland och där finns mycket att spara, men tyvärr finns inte kylskåpet, frysen och vinkylen där.

Tack för länkarna, jag ska fortsätta leta vidare!!!
 
Har ni kollat danmark ?

Vi har spanat en fläkt och de har bättre pris där än i Sverige.
Vi har presis frågan inne om de fraktar även till Sverige eller om man måste hämta själv .
http://www.lavpriskoekken.dk
de har även en svensk sida, men vad jag kunde se hade de inte alla produkter i den svenska sidan.
 
Tack för tipset! Kollade in sidan. Tyvärr verkar inte kylen, frysen, och vinlylen finnas i danmark heller, men jag ska faktiskt kontakta dom och kolla ifall att...

Vissa saker var dyrare än i Sverige på den danska sidan, men en kombinerad ugn/micro var faktiskt över 3000 kr billigare.

Skriv gärna och berätta hur det gått med fraktbiten...
 
Det lutar åt att vi köper i Sverige ändå.
Vi ska köpa Frankes Swing - fläkt som har en listpris en bra bit över 20 000 kr.
Den har även en luftkonditionerings funktion, och vi kan utnyttja utblåset i växthuset (på sommaren är inomhusluften svalare än växthusluften, så den gör luften svalare då , perfekt !)
Vi har fått nu ett erbjudande på 16500 med hemleverans i Sverige.

I Danmark kostar fläkten 9995 Dkr, men frakten blir så mycket ( över 2000 Skr , med försäkring under resan )
att den äter upp vinsten rätt bra.
Vi skulle kunna hämta den själv och spara en tusenlapp, men det blir rätt bökigt med färje-tider och resor i denna mörker
så det lutar åt att vi handlar i Sverige.

Om vi inte kan samköra köpet ? ;)
 
Dom verkar tyvärr inte ha alla modeller i danmark heller, dessutom är en del modeller dyrare :(

Då kan jag lika gärna köpa från Tyskland. Skulle få betala 250 euro för diskmaskin, fläktkåpa (100 cm) och en ugn. På dom tre sakerna skulle vi spara mellan 10-15 tusen, så då är det ju värt att köpa även om frakten kostar lite...

Har ni kollat ebay Tyskland? Vi handlar därfifråm med jämna mellanrum.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.