Vi ska byta golvet i vårt kök mot nytt golv. Har nu tagit bort en bit av det gamla golvet för att se hur tjockt det är. Och det visar sig att det är 40 mm tjockt! Jag har efter mycket sökande på nätet hittat Föllinge som har så tjocka furugolv. Är det någon som känner till någon annan tillverkare som har så tjocka golv?

Vi kan tyvärr inte återanvända det som ligger där. Förra ägarna (eller förrförra vad vet jag) har förstört golven så det är inte så mycket annat att göra än att byta.
 
Åttersta såg och Bäsinge har nog. Sedan såg jag en reklam från något danskt företag i en tidning (lantliv?) häromnyssens som också sa att de hade 40mm. Vet tyvärr inte vilket, men det såg fint ut.
 
Då får jag ta och kolla där också. Tack! Kan vara bra att ha ett par olika stället att jämföra priser ifrån
 
Annars kan du ju alltid lägga ett tunnare golv och bygga upp lite under istället.
 
jon_h - vi har funderat på det också. Vi får bryta upp lite mera bara så vi vet hur långt det egentligen är mellan reglarna. Man kan ju misstänka att med så tjockt golv är det längre mellan reglarna. Men vi funderar absolut på det. Det blir allvarligt talat ganska dyrt med 40mm tjockt golv har vi konstaterat.
 
Jo, det är förstås en faktor. Men det kan ju faktiskt visa sig att det trots allt blir billigare att slänga i några extra bjälkar och lägga ett normaltjockt golv, om det visar sig vara glest.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.