Hej

Har sett på lite engelska sidor att man dokumenterat sina byggprojekt med lite bilder och text under resans gång.

Vore det inte roligt om även vi gjorde detta!?!?!

Dels så tror jag att vi får ytterligare lite liv i denna tråd, men framför allt så kan man få inspiriation av andra, lära sig något och framför allt den som bygger kan få lite hjälp/råd under byggtiden.

Vad tror ni??

Jag har tjuvstartat med att börja dokumentera ett bygge av ett fräsbord och ett bord till min giersåg.:D
 
Vart då?
Eller har du inte lagt ut det ännu?
På en del forum verkar folk gilla att man väntar med att lägga ut bilder etc. tills projektet är klart.
Jag föredrar när det kommer in lite bilder allteftersom projektet skrider fram, även om det går sakta.
 
bax skrev:
Vart då?
Eller har du inte lagt ut det ännu?
På en del forum verkar folk gilla att man väntar med att lägga ut bilder etc. tills projektet är klart.
Jag föredrar när det kommer in lite bilder allteftersom projektet skrider fram, även om det går sakta.
Håller med, bättre med bilder kontinuerligt under resans gång. Tror iofs också att det var naresjos avsikt eftersom han skrev "den som bygger kan få lite hjälp/råd under byggtiden".

naresjo skrev:
...Dels så tror jag att vi får ytterligare lite liv i denna tråd...
Med detta har jag inte för avsikt att märka ord eller leka språkpolis, men jag antar att du inte menar att vi skall samla alla projekten i denna tråden, utan i detta forumet? Skulle bli ganska rörigt... en tråd per projekt blir nog bäst.
 
Hej
Min tanke var att lägga ut projektet så fort man börjar med det, uppdatera det vart efter,med bilder och text.
Förhoppningsvis så får man lite konstruktiv kritik, tips och kankse lite hjälp på vägen när man kliar sig som mest i huvudet och inte får till det...

Nej min tanke var inte att samla allt under denna tråd, där tänkte jag att VI skulle kunna enas lite om hur VI ska göra...
Eller att vår moderator går in och hjälper till lite.

Min egentliga fråga är väl finns det ett intresse för att vi dokumenterar våra byggprojekt?
 
Jag tycker att det är en utmärkt idé. Kolla på PeddaIndians tråd om snöslunga till Stiga park. Jag tycker att den tråden kan vara en förebild för hur vi skulle kunna lösa det.

För övrigt håller jag på att byta jobb, så räkna inte med att jag kommer att ha en massa tid att flytta omkring och sortera inlägg.
 
Vi har ett delforum "Socialt & projekt" som är till för projekttrådar. Å andra sidan tycker jag att det inte är större aktivitet här under Möblesnickeri än att var och en kan skapa en tråd här (i delforumet Möbelsnickeri) för just sitt projekt och uppdatera det precis som man vill.
 
Jag dokumenterade mitt renoveringsprojekt med tusentals bilder, men all tid gick ju åt till bygget så det blev ingen "byggdagbok" som det var tänkt. Bilderna är dock mycket bra för egen del om man är osäker på var en regel eller ett elrör går, men jag ser ingen anledning att plåga andra med mitt projekt längre.
Håller med om att detta är "off topic" i möbelsnickeriforumet.
 
Nej för tusan, se till att berika Möbelsnickeriforat med lite projekttrådar!
 
phl skrev:
Nej för tusan, se till att berika Möbelsnickeriforat med lite projekttrådar!
Håller helt med dig phl, jättekul att se vad folk bygger!
 
Ska försöka hinna ladda ur min kamera och börja lägga up mitt första projekt till helgen.

Jag håler med Phil och Daniel_N, vilket kanske är rätt naturligt eftersom jag startade tråden...
Det jag hoppades på är att kankse någon gillar vad jag bygger och utaav det får lite inspiriation att göra något eget. Att vi får igen en diskussion om vissa lösningar på problemsom uppstår under bygget, för det gör de.
Och på detta sätt öka intresset i denna tråd och även i snickarboden.
 
phl skrev:
Nej för tusan, se till att berika Möbelsnickeriforat med lite projekttrådar!
Ja men inte husrenoveringsprojekt väl :confused:
 
Nej det håller jag med om! Däremot tycker jag personligen inredningssnickeri i form av dörrar och liknande skulle kunna kvala in.
 
K
så sätt igång med att dokumentera och visa upp era projekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.