Eco bella lux täljstenskamin(pellets)
skorsten 3,4m inklusive montering och alla beslag
komplett installerat och klart 49000:-

Säg vad ni tycker, jag har inga erfarenheter

/Stefan
 
någon måste väl ha nåt att säga, vad har ni betalat för era pelletskaminer med skorsten tillexempel
 
Hur mycket kostar materialet?
Hur mycket kostar arbetet?
Reseersättning?
är det mycket arbete runt ikring innan det är klappat och klart?

Jag har eg ingen grund för min uppfattning men rent allmänt tycker jag inte det låter dyrt. Du lyfter alltså inte ett finger?
 
jag lyfter inte ett endaste finger, dem skall sätta in kaminen, ta upp ett hål i väggen och montera och ansluta skorsten, som är 3,4m.
kamin kostar 28200 inkl moms
skorsten kostar 8700 inkl moms + lite beslag och genomföringar som tillkommer på 2600 inkl moms.
till sist arbetet på 9600 inkl moms.

total materialkostnad blir 39500
och arbetet som ovan 9600
vilket blir totalt 49100 kr inkl moms.

Jag tycker själv att arbetet som blir nästan 10 tusen, får 1 dags jobb känns lite saftigt, eller är det vad det kostar.

en premodulskorsten skall väl inte vara så märkvärdig att sätta upp själv heller va?
 
Tycker du skall betala 9600 för det jobbet, om du vill ha mer valuta för pengarna kan du ju ta fram en bekväm stol öppna en öl och njuta av att se andra jobba  ;D
 
Kan du jämföra materialpriset hos någon annan?
Om det visar sig att materialpriset på din offert verkar skäligt kan du själv bestämma om du vill, kan, har kunskap, orkar utföra, klarar ansvaret för att ta arbetet själv.

Jag skulle göra arbetet själv om jag ansåg att jag tjänade på det.
(Ioförsig tveksamt om jag som lekman klarar det på en dag med allt jobb runt ikring, men tiden är inte så viktig för mig)

Tyvärr kan jag inte råda dig. Jag kan inte bedöma rimligheten i just din offert, men är man händig och vet vad man gör samt begriper hur saker ska utföras så att ingen skada kan ske så finns det pengar att tjäna på gds arbete.

Någon annan?
 
Ja Morsans gubbe lovade att han kunde hjälpa mig, men det beror också på när han kan, vi har ju liksom kallt här nu, och med installatören, så har jag den installerad nästa torsdag redan.
Hade iofs vart rött lökigt att sitta tillbakalutad i soffan och sluka en bira medan installatören jobbar.
 
Jag tycker själv att arbetet som blir nästan 10 tusen, får 1 dags jobb känns lite saftigt, eller är det vad det kostar.
Vi fick betala 6tkr för att bila ned i murstocken för att sänka stosen, och sen ansluta kaminen.

Tog 4h för 2 gubbar, + att de kom tillbaka med sotaren sen.

Nästa gång gör jag det själv  :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.