Vet ej om detta varit uppe men ett bra tips är ju aldrig fel....
Hade ca 4-5 kubik med spillbitar från bygget dvs skarvbitar, småbitar etc som bara tog massa plats i de stora lådorna jag förvarade dem i. Tänkte att det måste kunna göras om till lösull av detta då jag behöver det i mitt mellanbjälklag. Jag tog bara en stor låda, ca 1,2m hög och 1 m bred och nästan fyllde med småbitar för att sen ta bensingrästrimmern och körde ner i detta, ca 30 sek senare så var det perfekt lösull, nästan som att mixa med mixern i köket....
Resulatet blev samma som köpt lösull, kanon!!
Hade ca 4-5 kubik med spillbitar från bygget dvs skarvbitar, småbitar etc som bara tog massa plats i de stora lådorna jag förvarade dem i. Tänkte att det måste kunna göras om till lösull av detta då jag behöver det i mitt mellanbjälklag. Jag tog bara en stor låda, ca 1,2m hög och 1 m bred och nästan fyllde med småbitar för att sen ta bensingrästrimmern och körde ner i detta, ca 30 sek senare så var det perfekt lösull, nästan som att mixa med mixern i köket....
Resulatet blev samma som köpt lösull, kanon!!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det dammade en del va? //KoW
Tack för ett bra tips, det ska jag komma ihåg.
Fast jag undrar om det blev billigare....du var ju tvungen o köpa en stor TV vad jag kan se iaf....Hmmm
Liknande trådar
-
Förvandla gulaktigt furuskåp till rustikt mörkt, produkttips?
Inredning -
Tips för den som skall bygga dubbla dörrar
Byggmaterial & Byggteknik -
Fasadrenovering och behöver få era kloka tips
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på fairy lights
Belysning -
Tips på hur man isolerar med lösull i ett slutet utrymme?
Isolering