Snart kommer vårt Myresjöhus!!! Känns grymt spännande. Alla dessa år av planerande, införskaffande av tomt och så väntan på alla bygglov och ritningar.

- Äntligen

Så till min fråga

Vi bygger med Totalentrepenad ( Myresjöhus)

Är det brukligt då att komma med fika till byggarna? Har läst lite om det här på forumet, någon hade bakat goda vaniljsnurror  ( mums) för att bjuda när huset kom, så jag undrar om det är nåt som man kan göra även när man bygger med Totalentrepenad??

mvh

Nora

 
Jag var inte alls på byggplatsen den dagen huset kom men däremot har jag bjudit snickarna på lunch vid senare tillfälle och det har uppskattats men jag tror inte det har någon större betydelse.
 
Detta har väl inget att göra med entreprenadformen. Om du tycker att det är trevligt att komma förbi med lite bullar, så tycker jag att du skall göra så!
Men var uppmärksam på att hantverkarna kanske inte uppskattar detta lika mycket som du.
Jag har hört historier från fler byggen nu, där de glada "nybyggare" har stått och bakat eller lagat julgodis. Men när man sen kommer och bjuder, så är interessan lite sådär. Kan kännas lite tråkigt när man nu har gjort sig besväret.

Annars kan jag tipsa om danskt öl. Vi är precis klara med vårt bygga - och på de fredagar där det hade sket bra framgångar under veckan kom jag förbi med fredags-öl till killarna. DET var uppskattat :D

Lycka till med huset... ni har allt det roliga fram för Er ;)

/Jan
 
Även om jag inte arbetar inom byggbranschen så blir jag väldigt glad när någon kund bjuder på kaffebröd eller något.

Glada arbetare anstränger sig oftast lite mera och gör det där lilla extra.
 
Jag tycker att det är en bra ide! Men att vara närgången och påträngnade är däremot inte bra, något som kanske omedvetet händer när man så gärna vill veta och fråga om sitt bygge. Men om man kan skapa en bra kontakt med de som arbetar där så är det skitbra, då gör nog arbetarna i flesta fall ett litet bättre jobb.
 
Lindhardsen skrev:
Annars kan jag tipsa om danskt öl. Vi är precis klara med vårt bygga - och på de fredagar där det hade sket bra framgångar under veckan kom jag förbi med fredags-öl till killarna. DET var uppskattat :D
Går precis lika bra med tjeckiskt, tyskt, svesk eller holländsk öl.......... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.