Därför att jag tror att det blir snyggare än massa vit kabel på fasaden...
 
Finns ju även röd kabel, men då erfodras det ju att din fasad är röd:D Annars så blir det nog lika illa.
 
Har gul tegelfasad..så rött är ingen höjdare :) Det är trots allt mellan ca 10 meter kabel som skall upp och tror att kabelskyddet skulle vara snyggare lösning...
 
Det finns inga böjar till de skydd du länkar till (har aldrig sett i alla fall). Däremot finns de i längre, tror de är 1.7m. Kan du inte låta kabeln vara blottad i böjarna?
 
Du kan klippa med plåtsax i hörnet som ska gå i 90 vinkel och med den mötande klipper du i underkant, sparar längre i överkant, ta fram hammaren och knackar ihop mot varann.

Gå att gör 90 skarvar snyggt. :)
 
Är det snyggare med galv?

Protte
 
Beror väl på vad armaturen är gjord av ;)
 
Elinfo skrev:
Du kan klippa med plåtsax i hörnet som ska gå i 90 vinkel och med den mötande klipper du i underkant, sparar längre i överkant, ta fram hammaren och knackar ihop mot varann.

Gå att gör 90 skarvar snyggt. :)
Tackar för det...skall göra ett försök....
 
vågar du inte tro på dig själv att du kan spika kabel snyggt?
jag hade ju hellre velat ha en snyggt uppspikad EKLK (med TKK klammer) än nåt groteskt galvat kabelskydd avsett för servisledningar...
 
Jag tycker kabelskydd kan vara riktigt snyggt, håller med om att gul tegelfasad inte blir särskilt sexig med vit kabel oavsett hur duktigt man klammar.
 
Finns ett annat alternativ också: OMG-rör (gängade och galvade) med tillbehör (böjar och muffar).
 
Finns väl svarta rör också? Då blir det ett tigerrandigt hus :)
 
Om svart blir bra, EKKJ

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.