Söker tips och kommentarer om tillverkare /installatörer.
Vi har fått offerter för byta av fönster i vår 60-talsvilla (Göteborgsområdet) från Elit, Norlux och Ekstrands.
Någon här som har erfarenhet att respektive fönster eller montör etc ?? Vore intressant att få veta.
Är det någon vi glömt men "absolut" borde höra med innan beställning?
 
Beroende på vad det är för fönster som ni är ute efter, så skulle jag kolla med
SP Fönster oxå!
Deras aluminumklädda fönster är de snyggaste på marknaden, dessutom är konstruktionen på deras vridfönster betydligt snyggare än tex. den lösning Elitefönster har för sina vridfönster!
På Elitefönster syns vridbeslagen utifrån vilket ser väldigt fult ut, på SP fönster är dom helt dolda = mkt snyggt!
 
Jag tycker att fabrikatet är av mindre betydelse utan viktigast är att ni får fönster som uppfyller era krav och att ni anlitar en montör som inte förstör alltihop.

Så börja med en kravspecifikation.
Skall fönstren vara utåt- eller inåtgående eller ska det vara vridfönster. Bor ni i bullrig miljö så är ljudisoleringen viktig. U-värde. Persienner, skall de monteras på insidan eller ska det vara mellanliggande. Aluminium, trä eller plast. Utseende, pris, mm. mm.

Välj den som uppfyller er kravspecifikation och den som har en montör med bra referenser.
 
SP-fönster, tack för tipset skall leta upp dem.
 
På tips från vår snickare så fastnade vi för Markfönster, deras vridbara version som går vända för fönsterputsning utan att behöva ta ner gardiner, persienner etc. Ligger i Fotskäl, inte alltför långt ifrån Göteborg.

http://www.markfonster.se
 
Ett tips. Åkullsjöns snickeri. Fina fönster från ett litet snickeri. Om man vill ha riktigt kärnvirke med hög kvalitet. Värt att ringa och höra iaf. http://www.akullsjonssnickeri.se/
 
hej kolla in denna länken,vet ej hur dom är men bra priser iallafall,www.villafonster.se
 
Jaga hade satsat på ett fönster som kommer från en känd och etablerad tillverkare så du har garantierna på fönstret (ca 10år) Firman XXXX är säkert jättebra fönster men en helt ny aktör (2008) och det är inte lätt och definitivt inte billigt att etablera ett nytt märke på den svenska fönstermarknaden. De kanske inte klarar den nuvarande krisen och kursar, bara min åsikt.
Elitfönster stänger ju fabriker o varslar 530 pers, swedoor 235 pers mm mm...
 
Redigerat av moderator:
Tog bort ett inlägg av ren reklam (just ovan för verktygsguruns inlägg). Dock så ville jag inte ta bort verktygsguruns inlägg då han kommer med en hel del vettig & aktuell information.
 
tanumsfönster ska du välja! 100% kvalite`
 
Roligt att se så många nöjda med sina fönsterleverantörer. När vi bytte i somras bävade jag inför resultatet då jag läst så många skräckhistorier om fönsterbyten som gått riktigt fel. Vi köpte från Allmogefönster och är jättenöjda. Det enda som hände var en liten transportskada som dom fixade snabbt. Installationen lät vi en egen snickare sköta. Det är nog det enklaste och 'felsäkraste' sättet.
 
Har du letat på nätet om PVC fönster (underhållsfritt).
Verkar vara många som köper sådana nu.
 
Då ingen nämt Skaalafönster, bör det göras.
Förmodligen snabbaste leveranserna och prisvärda.
Utseendemässigt, riktigt snygga.
Kontor i Osby.
Det är nog ett väldigt bra alternativ
Gå in på Skaalas hemsida o läs. www.skaala.com
 
Jag köpte på jvk fönsterkompani. Bra pris flexibla.
www.jvk.se
 
Kan rekomendera Norlux Fönster som du själv nämt att du varit i kontakt med.
fina fönster med kvalitet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.