Ska lägga in ett golv på vinden så att jag kan förvara lite saker där. Idet är det 120 c/c på bjälkarna. Funkar det att bara lägga på 22mm golvspånskiva? Eller blir det för långt med 120 c/c i mellan?
 
Det blir för långt, det ska vara cc60 för golvspån. Självklart skulle det hålla några kartonger med kläder eller så, men jag tror inte golvspån har en särskilt trevlig karaktär när man ligger på gränsen till vad det tål; antingen håller det eller så brakar det ihop. Plankor sviktar och man känner lite bättre hur mycket man vågar belasta...
 
Jag har lag golvspån som gångbrygga på vinden, med cc 1200 mellan takstolarna. Det håller gott att krypa på och för de saker jag har för långtidsförvaring på vinden.
 
Varför inte ta råspont, som på ett yttertak, med hyvlade sidan upp.

Det brukar ju hålla bra att skutta omkring på med cc 1200.

//KoW
 
injonil skrev:
Det blir för långt, det ska vara cc60 för golvspån. Självklart skulle det hålla några kartonger med kläder eller så, men jag tror inte golvspån har en särskilt trevlig karaktär när man ligger på gränsen till vad det tål; antingen håller det eller så brakar det ihop. Plankor sviktar och man känner lite bättre hur mycket man vågar belasta...
Har samma tanke om att lägga golv på vinden och nu när jag läser att 1200 är för mycke
så kanske det kan fungera på en vind med mellanrumet 960 mellanrum, eller?

Annars blir det råspont....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.