Eftersom priset är mycket attraktivt har vi tittat på alternativet att anlita en polsk byggfirma för att bygga vårt drömhus.
Har ni några råd att ge oss när det gäller hus från Polen.

Med vänlig hälsning

Lina & Ibbe
 
Finns mycket om det här på forumet-sök...
 
Om ni ska anlita en polsk byggfirma tror jag man bör vara väldigt insatt i byggnadsprocessen. Har hört flera skräckexempel.

Man måste bl.a kolla att el etc. byggs enligt svensk standard. Har hört talas om elarbeten har utförts enligt europeisk standard. Den svenska standarden ställer högre krav om t ex avstånd mellan vägguttag och handfat (rinnande vatten).

Hur bedömer man att en polsk byggfirma inte kursar inom kort.

/ Tony
 
Hur vet man att en svensk byggfirma inte går i konkurs inom kort??

Jag bygger med en polskbyggfirma.se och det fungerar utmärkt.

Mvh
 
Referenser är det viktigaste när det gäller hantverkare, jag jobbar som en själv och jag har sett många skräckexempel från både svenska och utländska hantverkare.
 
Om priset är för bra så kan man ju börja undra lite. Har sätt exempel där utländska hantverkare inte täckt huset vid mycket blött väder(i och för sig ser man svenskar som är lika dåliga på det). Tänk också på om det uppstår en tvist att det ska gå att lösa den på ett rimligt sätt..

Betänk också att du tar bort jobbet för någon lokal entreprenör vilket i sin tur spär på lågkonjukturen i Sverige.
 
Redigerat:
Dom arbetena som är bra gjorda av polska firmor är betydligt färre än dom riktigt usla arbetena...
 
Skansk_nybyggare skrev:
Hur vet man att en svensk byggfirma inte går i konkurs inom kort??

Jag bygger med en polskbyggfirma.se och det fungerar utmärkt.

Mvh
Hej!
Det var ett tag sen du kommenterade här. Hur gick det att bygga? Byggde du ett helt hus?
 
Det verkar som det blev endast ytterväggar. Det finns en bild i denna tråd.
Förmodligen är det någon som försökt göra reklam för en polsk byggfirma. Webbsidan ligger nere nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.