Hej!
Jag skulle vilja veta lite mer om Västkustvillan. Erfarneheter? Gärna i Östergötland.
Vi är speciellt intresserade av husen villa måseskär 157 och form 162.

Hoppas någon vill dela med sig av sina erfarenheter, kanske prisuppgifter också.
 
Vi har beställt ett hus från Västkustvillan som kommer i december. Har ritat själva. Vet inte hur priset på deras kataloghus står sig vid jämförelse med andra, men när det gäller vårt hus så var det bara dom och två andra som kunde leverera det vi ville ha till ett bra pris.

Det har hittills funkat helt ok. Vill ni ändra på något så är flexibiliteten hög utan att de tar betalt för det. Det är bara om det blir dyrare att faktiskt tillverka huset som det kostar xtra. Ska ni ändra på många saker så kan jag komma med mer tips och erfarenheter om detta.

Annars är det väl en ganska budgetmässigstandard så man bör väl fundera över vad alla uppgraderingar kostar. Precis som hos andra får man ju inte så bra avdrag. Av nån anledning kör de Marbodalkök och det är lite onödigt dyrt tycker jag. Konstruktionsmässigt så är de nästan ingen skillnad mellan dem och t.ex Trivselhus. Vi uppgraderade inte till råspont (vilket många förordar) men däremot spånskivor innanför gips på alla väggar och det kostade kanske 8000kr. De har ingen totalentreprenad men kan erbjuda generalentreprenad. Prismässigt sa de initialt till oss att ta hussatsen*2 för att bilda uppskattning om slutnotan. Stämde ganska bra. Nåt annat?
 
Hejsan,

Hoppar in i denna tråd då jag planerar att bygga fritidshus och funderar på att köpa från fritidshus. Vad är er kostnad för att göra platta på mark?
 
Marypytting: Tack för svaret. Nej inget mer just nu, men jag återkommer kanske så msåningom, beroende av hur saker och ting utvecklar sig.
 
Tulipa skrev:
Marypytting: Tack för svaret. Nej inget mer just nu, men jag återkommer kanske så msåningom, beroende av hur saker och ting utvecklar sig.
Tulipa, glömde säga en sak: förhandla bort indexregleringen redan på tidigt stadie (annars standard i deras avtal). Det är inte läge att göra det när man kommit en bit in i processen för då brukar de ju inte förlora kunder pga en sån sak. Annars måste jag säga att min erfarenhet av dem bara blir mer och mer postiv ju längre in i processen vi kommer. Hoppas nu att slutresultatet blir lika bra:)
 
Ok, men tyvärr blev det ingen tomt till oss den här gången. vi valde att avstå. För högt pris för den tyckte vi helt enkelt. Lite konstig form och ett stort gammalt garage som måste rivas. Men västkustvillan är vi mycket intresserade av när den rätta tomten dyker upp. Tack än en gång för svaren, Marypytting.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.