Bezt: läste du vad jag skrev ovan? ;)

Du får bara 1 Mbit uppströms när du har digital-tv, oavsett vilket abbonemang du väljer.
 
Boxer kan funka utmärkt även på landet, har det i min byggfutt,
Mobilt internet är jag skeptisk till, det finns ju i dagsläget INTE möjlighet till mobilt bredband,
Fast telefon kan man väl vara utan däremot, jag vet inte hur det är i Enköping, men Västerås och Eskilstuna, drar dom ju ut fiber långt ut i "skogen"
 
Bezt skrev:
Funderade också på att ta 8 Mbit då jag har valt tripple play från Telia men största skillnaden är att 24 Mbit har 2,5 mbit uppström till skillnad mot 8 Mbit som har 0,8 Mbit uppström, det är iaf största anledningen som jag har 24 Mbit iaf.

Kan vara bra om man laddar upp mycket, t.ex. torrent. eller något annat.

Annars kan jag hålla med om att det är lite skräpigt att det ska offras så mycket bandbredd för allt och man betalar för 24 Mbit iaf.
Hur tycker du det fungerar rent allmänt?
Hur mycket 'burkar' har man? Har jag förstått det rätt när man har gatewayen på ett ställe, sen har man trådlöst nätverk bredbandet, trådlöst till en digitalbox som står vid tv'n. Hur funkar det med telefonerna sen?
 
mrfrenzy skrev:
Bezt: läste du vad jag skrev ovan? ;)

Du får bara 1 Mbit uppströms när du har digital-tv, oavsett vilket abbonemang du väljer.
Shit det läste jag inte, tyckte jag kände igen texten från Telias hemsida under beställning och där står det inte, riktigt värdelöst. Då vet jag inte om jag vill ha skiten, absolut inte 24 Mbit då iaf.
Var hittade du den texten?

Danne031: Jag har vanligt 24 Mbit idag, inte Tripple play, det är dock beställt men jag funderar på om jag gjort rätt.. :p

Dock så lyckades jag övertala de om att ta bort bindningstiden på mitt vanliga Internet som jag nyss hade förlängt och dessutom så skulle jag få en digitalkamera från deras kampanj. Det skulle inte heller gå men jobbar man som säljare så kan man övertala folk ibland..;)

Jäkla telefonförsäljare som ringde först, hon sa att det inte påverkade Internet hastigheten öht. Stört
 
Redigerat:
Snacka om att gömma den infon, stod ju inte under tripple play informationen. Rätt väsentligt.

Hur vet man hur långt från telestationen man bor?
 
Redigerat:
Det är kabelvägen som är intressant, det kan bara telia kolla. Ring dom och fråga efter avståndet och vilken hastighet som linan klarar.
 
Går det inte att välja bort digital-TV, verkar vara den som är boven. Ville ha detta erbjudande för telefonen som vi annars hade tänkt att säga upp.
 
Klart det gör, jag har bredband från telia och tv från Boxer. Tyvärr är telia dom enda som har alla discoverykanalerna.
 
Jag har också boxer, men menade mer att som jag tolkar texten så tar det bandbredd fast jag inte har digitalboxern igång och tar ännu mer när den är igång. Stod att det begränsades till 1 Mbit upp när man beställde digital-tv, så går det att välja bort helt?
Tror tyvärr inte det.
 
Ja alltså om du har ett abbonemang på digital-tv, dvs en digitaltv-box från telia i huset, så blir aldrig upphastigheten mer än 1 Mbit oavsett om du använder den eller ej. Lösningen är ju att inte teckna ett sånt abbonemang isf.
 
Ja du menade så, då får man inget paketpris, Internet 349:- för 24 Mbit, 99 för telefon. 448:- per månad mot 399:- med tripple play och då får jag ingen kamera, plus en installationsavgift på 200:-.
Hmm får se hur jag gör när pappren kommer, lutar nog åt att gå ner till 8 Mbit och ta paketet.

Om det nu inte går att avaktivera TV'n i abbonemanget fast man har betalt för det.
Tack för att du hjälper en trött hjärna idag, får skylla på ölen.
 
Redigerat:
Du kan inte avaktivera utan att beställa den typen av abonnemang där DigitalTV inte ingår, det har att göra med hur all utrusning konfigureras utifrån vilka tjänster som ingår i respektive abonnemang, med bandbredder och kvalitetskrav (QoS).
 
Jag blir snurrig på att koppla in mina antenner.
Finns det någon hygglig själ som kan rita upp hur jag kopplar ihopa 2 st parabolantenner med twin LBS på båda med inbyggda switchar, 2 st vanliga TV antenner och ett stjärn nät med 4 uttag? Uttagen har 3 utgångar, TV, SAT, Radio.
Jag har 2 satellitmottagare. Vad behöver jag? Splittrar, switchar combiners eller vad allt som nu behövs!
Finns någon site på Internet som visar sådana kopplingar. Söker jag, kommer jag alltid bara till antenninstallatörer!
Mycket tacksam för hjälp!
 
Hemmakatten
Jamen, vilka i-landsproblem.... !

Själva bor vi på landet 45km från Stockholm i Vallentuna. Här fick TILLGÅNG till ADSL januari 2006!! Innan dess fanns inget bredband alls att koppla upp sig på. Modem56kb via telefonen var det som gällde, om det nu finns de som kommer ihåg hur det var.... (Min kusin som VERKLIGEN bor på landet 50 km från Tärnaby, fick ADSL för 10 år sedan). Nåväl, med hjälp av statligt glesbandsstöd (helt otroligt att vi som bor så nära Sthlm kan räknas som glesbygd) kom då ADSL för snart 3 år sedan. Hela max 8Mbit kan vi få nedströms. Någon vidare utbyggnad är inte planerad.

Ja, TVn, här är det antenn som gäller och marksändningar, inga andra alternativ, även om det finns folk som har parabol, men de funkar visst inte så bra, och om man väljer är det bara Canal digital som ev. kan fungera.

Själva har vi antenn, 4meter ovan tak som funkar bra, men ingen tv, tillhör det fåtal som inte orkar eller har ro eller tid att titta. En bok och en brasa är mitt val. Men datorn skulle jag ha svårt att vara utan. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.