Hej

Jag undrar om någon har en bra bygglovsritnings-mall för autocad liggandes som man kan tänkas få ta del av?
Eller någon kanske känner till om det finns sådana att ladda hem någonstans ifrån?

// A
 
Det finns väl med ett par mallar i programmet, antar att du menar en ram inkl text ruta nere till höger, maila mig annars.
 
Delvis är jag ute efter det du nämner med ramen o.s.v., men framförallt är jag intresserad av en prototyp-ritning som innehåller fördefinierade lager som är lämpliga för en bygglovsritning.
 
Det låter intressant för vår del oxå! Eller om det finns något enklare program att rita i!

Det är en fasadritning (såklart) som vi har svårt att få ihop! Har ni förslag på hur man kan underlätta? Vi förstår oss inte på programmet! :-[
 
Jag har sökt här på byggahus.se, men inte hittat några program gällande fasadritningar! Förmodligen använder jag fel sökord.

Har du något förslag på program man kan använda som är anpassat för dummies? Gärna med förinställda alternativ gällande fönster och liknande! Vi vision om det ultimata programmet bara!

Alla förslag är välkomna!
 
Finns ett mycket kompetent och fullt dugligt 3D program, som troligen klarar av det ni söker, finns även möjlighet till import av Autocad filer mm.

Kolla:
www.sketchup.nu

Det går att enkelt göra riktigt avancerade ritningar, tror att man även sedan kan exportera detta till dwg-format(?).

/Björn
 
Eller så tar man fram millimeterblock, penna, linjal, det har jag gjort och det är det lättaste. ;)
 
Man vill ju gärna lämna in en snygg ritning! Inte en handritat... Vi fixade det genom programmet Home Plan Pro! Mycket lättförstått program och riktigt snyggt blev det! Kan jag varmt rekomendera!
 
Vadå snyggt ? menar du att man inte kan rita snyggt för hand
Jag tycker alla programm är så jobbiga att lära sig men jag skall kolla det du nämnär här.
 
Jag menar att jag inte kan rita snyggt för hand!

Kolla programmet! Jag tyckte det var användarnävligt även för en dummies som mig! ;D
 
Är också intresserad av ett bra exempel i autocad format. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.